Barcelona

Pràctiques irregulars de les companyies aèries de baix cost

Algunes pràctiques d'algunes companyies de baix cost vulneren els drets dels consumidors i la llei de navegació aèria. Aquests companyies es basen en la reducció de costos en funció d'una reducció de serveis com per exemple el menjar i la beguda dins a l'avió de forma gratuïta. La mateixa Agència Catalana de Consum va anunciar sancions per cobrar recàrrecs per alguns serveis, com el transport de l'equipatge. Segons l'ACC, això és abusiu i vulnera el dret dels consumidors i la llei de navegació aèria, vigent des del 1960, que diu que contractar un bitllet ha d'incloure l'equipatge.

Actualitzat
Actualment un passatger pot pagar entre 7 i 10 euros de més per una maleta si ha comprat el bitllet a internet o el doble si es factura al taulell de l'aeroport. Aquesta pràctica no és legal, ja que una maleta no viatja sola i, per tant, ha d'anar inclosa amb el bitllet del passatger.

Altres recàrrecs que les aerolínies apliquen al preu del bitllet són per conceptes com la tria del seient o el pagament amb targeta de crèdit. Algunes associacions de consumidors alerten que de vegades no és tan barat com anuncien les companyies i que d'això se'n diu publicitat enganyosa.
Anar al contingut