Barcelona

Pla per reduir a la meitat al 2010 els accidents que es produeixen a Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona ha elaborat un pla de seguretat viària que pretén, d'aquí al 2010, reduir a la meitat els accidents i les víctimes mortals a la ciutat. Per això, s'instal·laran radars fixos en carrers com la Diagonal i la Meridiana, i els radars mòbils que hi actuen ara, s'instal·laran en altres carrers per augmentar el control. També es faran campanyes de sensibilització per evitar que els vehicles de dues rodes i els vianants siguin, com ara, els col·lectius més afectats pels accidents; i s'instal·laran més càmeres fotogràfiques en alguns semàfors. Així ho ha confirmat l'alcalde de Barcelona, Joan Clos.

Actualitzat
Clos ha anunciat que la Guàrdia Urbana tindrà una actitud "més contundent del que la gent està acostumada", per aconseguir rebaixar a la meitat el 2010 els més d'11.000 accidents de trànsit i 13.000 ferits que es registren cada any a la capital catalana. L'alcalde ha presentat el Pla Municipal de Seguretat Viària 2004-2007, que estableix la instal·lació de bandes en més carrers de la xarxa secundària per reduir la velocitat a 30 quilòmetres per hora i nous radars fixos a les principals vies d'accés a la ciutat, amb la presència dels regidors de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, i Salut Pública, Ignasi Fina. Segons l'alcalde, l'inici del Trambaix, que durant els gairebé tres mesos de període de proves ha topat una vintena de vegades amb vehicles que havien comès una infracció, "ha posat en evidència que el nivell de disciplina dels conductors és lax". L'alcalde de Barcelona, que ha apostat per la implantació del carnet de conduir per punts i l'ampliació de la inspecció tècnica de vehicles (ITV) als ciclomotors, ha reconegut que Barcelona "està lluny" de l'objectiu establert per la Unió Europea i l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i ha demanat la col·laboració i comprensió de la ciutadania per reduir els índexs de sinistralitat viària. L'Ajuntament de Barcelona, que ja va anunciar que el 2005 instal·larà radars fixos a les entrades de les avingudes Meridiana i Diagonal, de Via Augusta des dels túnels de Vallvidrera i a la ronda del Mig en tots dos sentits, també desplaçarà els 3 o 4 radars mòbils que operaven en aquests punts a altres vies "on la gent no està acostumada" als controls de velocitat, segons que ha anunciat Hereu. El pla municipal també incorpora un seguiment diferenciat dels infractors reincidents, la condonació per formació de les denúncies per infraccions lleus, sobretot en el cas dels joves, la millora dels punts negres i l'impuls de l'educació cívica en autoescoles i centres d'ensenyament primari i de secundària. Així mateix, s'instal·laran més controls fotogràfics als encreuaments més conflictius, ja que aquests dispositius han demostrat la seva eficàcia com a "elements de dissuasió", segons el regidor de Seguretat i Mobilitat. El consistori barceloní, que firmarà dimecres que ve la Carta Europea de Seguretat Viària, també realitzarà dues campanyes anuals de civisme i seguretat viària, sobretot per conscienciar els conductors de la perillositat de conduir sota els efectes de l'alcohol i les drogues, i amb excés de velocitat. Clos considera que per reduir el nombre d'accidents de trànsit a la ciutat, "una xacra de les societats modernes", s'ha de conscienciar sobretot els conductors de ciclomotors, motocicletes i ciclistes, els més vulnerables en qualsevol sinistre. La vigilància i el control del transport escolar, els judicis ràpids als conductors implicats en accidents que superen la taxa d'alcoholèmia permesa i l'impuls de la formació dels sectors professionals que treballen amb vehicles (missatgers, taxistes, repartidors i conductors d'autobús) són altres mesures que s'inclouen en el pla.
Anar al contingut