Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Limitar la velocitat a 110 km/h a l'AP-7, proposta del govern per reduir la mortalitat

Trànsit impulsa un pla per reduir la mortalitat, amb més controls policials però sense restricció als camions

Aitor Álvarez GarcíaActualitzat

Des que ha començat l'any han mort 13 persones a l'AP-7. És més del triple que en el mateix període del 2019, que és l'any que agafem de referència, perquè és abans de la pandèmia. L'alliberament dels peatges ha atret cotxes i també molts camions a una via ràpida que ara ja no ho és tant. Hi ha més retencions, i això fa que hi hagi també més accidents.

El Servei Català de Trànsit assumeix que l'augment de vehicles ha arribat per quedar-se i ha decidit impulsar el que anomena un "pla de xoc específic" per a l'AP-7, que inclou més radars de velocitat, controls d'alcohol i drogues als transportistes i reforç dels helicòpters que detecten infraccions dels vehicles.

Ara bé, no es preveuen prohibicions o limitacions a la circulació dels camions, llevat de moments puntuals, com ja s'ha anat fent darrerament en diverses autopistes del país.

També es demanarà a l'estat que la limitació de velocitat sigui de 110km/h a l'AP-7. El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, assegura que "vist l'increment de mobilitat i de sinistralitat a l'AP7, aquesta pot ser una mesura que ajudi, juntament amb totes les altres plantejades".

A més, aquest cap de setmana llarg es farà un dispositiu especial, amb carrils addicionals dilluns per a l'operació tornada a l'AP-7/B-23 entre Vilafranca i Molins de Rei, a la C-32 nord entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat, i a la C-32 sud entre Gavà i Cornellà de Llobregat.

Mentre funcionin aquests carrils addicionals, els transportistes hauran de circular pel carril dret, a una velocitat màxima de 80 km/h i sense fer avançaments.

Es preveu que uns 480.000 vehicles es mobilitzin des de l'àrea metropolitana de Barcelona durant l'operació sortida de divendres a la tarda i al llarg de dissabte al matí, mentre que la previsió de retorn de dilluns a la tarda és d'uns 290.000 vehicles. Per això es recomana evitar circular en aquestes franges de temps.

"S'ha d'anar amb mil ulls"

Els conductors tenen una sensació de més inseguretat des que no hi ha peatges a l'AP-7 i les dades els donen la raó. En el que portem d'any, ja hi ha hagut més morts en aquesta via que en tot l'any passat. Gairebé un de cada cinc morts és en aquesta antiga autopista de peatge. I a Trànsit preocupa que s'hagi convertit en menys segura.

"La mobilitat no és causa-efecte de la sinistralitat, però sí que es correlaciona", explica el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en una entrevista amb TV3.


La meitat dels morts a l'AP-7 són per atropellament

Globalment, si comptem totes les carreteres del país, els accidents disminueixen lleugerament respecte al 2019, però l'aixecament de les barreres ha atret cotxes a vies que abans eren de pagament, on ara hi ha més sinistralitat. Es tracta de conductors que, en molts casos, no estan acostumats a circular per vies ràpides i això provoca situacions de perill.

"Probablement són conductors que no estaven avesats a aquest tipus de vies, però que ara l'utilitzen i que surten del vehicle com ho farien en una carretera estàndard o comarcal", assegura Lamiel, que reconeix que a Trànsit els preocupen aquests atropellaments a l'autopista. En total, enguany han mort 9 persones atropellades, 6 de les quals a l'AP-7.

Entre gener i maig, 71 persones han mort en 63 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l'any passat, van perdre la vida 46 persones en 44 accidents mortals. Fins al maig deL 2019, abans de la pandèmia, van perdre la vida 69 persones en 66 sinistres mortals.

 

ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut