Un operari carrega un avió de combustible (Europa Press / Joaquin Corchero)

Pinyols d'oliva i olis utilitzats faran volar més de 200 avions des de Sevilla

L'ús d'aquest combustible, durant una setmana, evitarà l'emissió de més de 200 tones de CO2 a l'atmosfera

Durant una setmana, 220 avions que volaran des de l'aeroport de Sevilla portaran als dipòsits combustible sostenible d'aviació (SAF, per les sigles en anglès), fet amb pinyols d'oliva, olis utilitzats i altres restes vegetals del sector de l'oliva.

Són vols de sis companyies: Air Europa, Air Nostrum, Iberia Express, Ryanair, Vueling i Wizz Air, que portaran un 4,5% d'aquest combustible. La Unió Europea es fixa com a objectiu arribar al 2% el 2025.

Es calcula que s'evitarà l'emissió de més de 200 tones de CO2 a l'atmosfera, amb aquesta iniciativa promoguda per Cepsa, la primera empresa d'Andalusia en volum de facturació.

Un dels avions que portaran biocombustible al dipòsit
Un dels avions que portaran biocombustible al dipòsit (EFE / José Manuel Vidal)

Més del doble de car

El cost del metre cúbic del SAF encara és "dues o tres vegades més car" que el combustible de turbina d'aviació (JET), que normalment fan servir els avions, segons el director d'Aviació de Cepsa, Tobi Pardo, que ha afegit que baixarà de preu quan se n'implanti la producció en sèrie.

La companyia produeix aquest biocombustible al Parc Energètic La Rábida (Huelva) a partir de pinyols d'oliva i altres residus vegetals del sector de l'oliva a Espanya, i el subministrarà Exolum, empresa espanyola dedicada al tractament i emmagatzematge de productes petrolífers.

Un camió cisterna davant d'un avió de Vueling (Europa Press)

Cepsa assumirà el sobrecost d'aquesta iniciativa, que es posa en marxa a sis aerolínies.

Calcula que, si s'aconseguís mobilitzar tota la biomassa que hi ha a Andalusia, es podria arribar a cobrir el 10% de la demanda actual.

Deu voltes al món

Amb el combustible procedent de residus vegetals que s'utilitzarà aquesta setmana, es cobriran 400.000 quilòmetres de trajecte, l'equivalent a fer deu voltes al món.

És una quantitat suficient per cobrir entre 400 i 500 hores de vol.

Des del govern d'Andalusia, el conseller de Política Industrial i Energia, Jorge Paradela, ha parlat de l'objectiu d'avançar en la transició energètica i la descarbonització del transport aeri i fomentar el turisme sostenible.

L'any passat, Cepsa va subministrar combustible a més de 40.000 aeronaus a Andalusia.

La companyia creu que el 2030 produirà 2,5 milions de tones de biocombustibles avançats anuals i, d'aquest total, 800.000 tones seran combustibles sostenibles per a l'aviació.

 

ARXIVAT A:
Medi ambientEnergiaAeroports
Anar al contingut