Motociclisme

Pedrosa té a Malàisia la primera oportunitat de ser campió del món dels 250 cc

Dani Pedrosa es pot convertir, aquest cap de setmana, en el campió del món de 250 cc més jove de la història. És el primer dels tres "match-balls" que té per davant el pilot de Castellar del Vallès. Més complicat ho té Sete Gibernau en Moto GP. La guerra Sete-Rossi, distanciats només per 14 punts, ha esclatat definitivament després de l'incident de Qatar, on Rossi va retreure a Sete i al seu equip intentar guanyar les curses fora dels circuits.

Actualitzat
El fet és que gent de l'equip de Rossi van cremar roda damunt la graella de sortida del circuit de Qatar per donar-li més adherència i facilitar així una sortida llampec de Rossi. Honda ho va denunciar i l'italià va ser sancionat i va haver de sortir des de l'última fila de la graella. Després va caure i, ara, s'ho ha de jugar tot a la desesperada en aquestes últimes curses. Avui, Sete i Rossi s'han tornat a veure les cares per primer cop. Ja no hi ha copets amistosos ni bromes. Gairebé ni es miren a la cara. L'amistat ja és història. La guerra ha començat. Dani Pedrosa ha passat tot el dia al circuit de Sepang. Hi ha arribat a primera hora del matí, encara que fins demà no comencen els entrenaments. El pilot català ha parlat amb els seus mecànics, que han dedicat la jornada a muntar les motos i deixar el box operatiu. Del calorós desert de Qatar, els pilots han arribat a un altre escenari també amb molta calor: Sepang, el circuit de Malàisia, on hi ha una temperatura de 35 graus, però el principal inconvenient que es troben els pilots és la forta humitat: d'un 40%. Dani Pedrosa ja ha arribat al circuit, i ha pres contacte amb el que pot ser l'escenari del seu primer títol de campió del món del quart de litre. Fins a Sepang, s'hi han desplaçat aficionats catalans per assistir a la carrera. A la tarda, gairebé tots els pilots s'han instal·lat als seus boxes. Aquest circuit té unes instal·lacions majestuoses, com les oficines amb aire condicionat que hi ha al darrere de cada box. En canvi, al paddock, els habituals "hospitalities", han estat substituïts per d'altres de portàtils. Els pilots fins i tot disposen d'aparells per fer exercici.
Anar al contingut