Pagar per emprovar-se calçat: les botigues busquen fórmules per combatre la compra online

Les botigues s'han convertit en "showrooms", emprovadors de productes que el client compra després per internet
Pagar per emprovar-se calçat: les botigues busquen fórmules per combatre la compra online

Pagar per emprovar-se calçat: les botigues busquen fórmules per combatre la compra online

Les botigues s'han convertit en "showrooms", emprovadors de productes que el client compra després per internet
Redacció Actualitzat
TEMA:
Consum
Pagar per emprovar-se calçat, les botigues busquen fórmules per combatre la compra online

Els comerços busquen fórmules per sobreviure a les, cada vegada més habituals, compres online. Pagar per emprovar-se roba o calçat és el que comencen a fer algunes botigues que han vist com, amb el temps, s'han convertit en emprovadors de productes que el client compra després per internet.

Un cop passat el Black Friday, arriba el Cyber Monday, un dia dedicat a rebaixar productes, sobretot els comprats per internet. Una pràctica que els comerços tradicionals pateixen de prop, i per això han pres mesures per sobreviure a les compres online.

 

Estratègies de les botigues físiques

El propietari d'una botiga de snow a Barcelona ha decidit cobrar 30 euros per emprovar botes i donar assessorament després de malgastar hores amb potencials clients que, un cop emprovades les botes, marxaven per comprar-se-les per internet. Un fenomen anomenat "showrooming" cada cop més molest per als comerciants.

 

Sergi Mur, propietari de La General Surfera, explica que la seva feina d'assessorament té un valor:

"La feina que fem nosaltres és un servei que té un valor afegit, cosa que per internet no trobaran de cap manera. L'atenció al públic, assessorar bé de material i del producte que necessiten i que realment els funcionarà i que els anirà bé."

 

L'estratègia d'una botiga de matalassos per combatre el "showrooming" és amb l'ajuda dels seus proveïdors, i han pactat un preu més baix que el que ofereixen les botigues online.

Els experts en màrqueting creuen que les botigues físiques han d'assumir que hi ha nous models de negoci. Però tenen un gran avantatge: l'experiència personal.

Hi ha proveïdors que han decidit oferir a les botigues productes exclusius que no es poden trobar online.

A Catalunya, entre el 15 i el 20% dels usuaris que entren en una botiga ho fan amb intenció de fer "showrooming" i, de moment, sembla que aquest fenomen anirà creixent.

 

Afectació mediambiental

Macrojornades consumistes com el Black Friday no ajuden a complir amb els objectius climàtics. De fet, es calcula que les emissions de CO2 augmentaran un 10% aquests dies per tots els desplaçaments que caldrà fer per entregar els milions de paquets que s'han comprat.

Instal·lacions d'Amazon

Només aquest dilluns se n'han de repartir 3,5 milions, és el dia de més volum. Durant les pròximes setmanes es faran 2 milions i mig d'entregues diàries. Neus Soler, professora d'Economia i Empresa de la UOC, responsabilitza, en part, les pràctiques de les empreses:

"Globalment podríem considerar les compres per internet més avantatjoses, però, en realitat, després, a l'hora de la veritat, per les pràctiques de les empreses, perquè permeten fer compres petites pel que suposa tota aquesta logística i després per la despesa en envasos, el cartró o el plàstic protector, es menja tota aquell avantatge inicial."

 

La febre consumista continua amb el Cyber Monday, amb descomptes només online. A la pràctica és una excusa per allargar el Black Friday. Les associacions de consumidors alerten del perill d'estafes i recomanen no comprar a webs desconegudes.

 

 

ARXIVAT A:
Consum Internet

VÍDEOS RELACIONATS