Imatge promocional de 'Cleansed' de la companyia lituana OKT.
Imatge promocional de 'Cleansed' de la companyia lituana OKT.

Oskaras Korsunovas remou el Temporada Alta amb 'Cleansed' de Sarah Kane

ACN Salt.-Una de les grans estrenes que quedaven en aquesta edició del Temporada Alta no va deixar indiferent ningú. 'Cleansed', l'obra més oberta de Sarah Kane i dirigida pel director lituà Oskaras Korsunovas, ha aconseguit el que buscava: remoure el públic que omplia a vessar el Centre d'Arts Escèniques 'El Canal' de Salt. Un posada en escena impactant amb un seguit de personatges obscurs que representen un text sobre l'amor pertorbador de Kane. L'obra comença amb una escena punyent on un doctor posa una injecció a l'ull d'un personatge pertorbat. A partir d'aquell moment, es desencadena una sèrie d'accions que freguen la violència com tallar una llengua o una descàrrega elèctrica. Una proposta dura que el públic ha ovacionat al final de l'hora i mitja de funció.

Si la voluntat d'Oskaras Korsunovas era remoure l'interior dels espectadors, aquest dissabte ho ha aconseguit amb l'obra, 'Cleansed', de la dramaturga anglesa, Sarah Kane. Una proposta transgressora que ha enganxat el públic que omplia el Centre d'Arts Escèniques 'El Canal' de Salt, i que ha vist reproduïda la vida pertorbada que imaginava Kane. Feia dies que no hi havia entrades per un espectacle que prometia, i que no ha defraudat.Duresa, cruesa i escenes fins i tot violentes marquen aquesta obra que volta sobre la ment boja de diferents personatges, amb un fil conductor, l'amor. I al capdavant d'aquests individus, un doctor obscur que, com ells també amaga una ment fosca. Tot plegat amb escenes carregades de duresa que fins i tot fan reaccionar el públic. L'escena es completa amb un repartiment d'actors que eleven el punt de tensió amb comportaments estranys com guixar les parets d'un centre psiquiàtric.De les estrenes que faltaven en aquesta recta final del Festival Temporada Alta, 'Cleansed' era una de les més destacades. De fet, Salt ha estat l'encarregat d'estrenar l'obra a tot l'estat, i ho ha fet de la mà d'un dels directors més habituals. Oskaras Korsunovas ha visitat Girona i Salt per sisena vegada consecutiva, i aquest cop ho ha fet amb una proposta que ha colpit i no ha deixat indiferent ningú.En Marc Garcia, un dels espectadors, explica que ha llegit obres de Sarah Kane, però reconeixia que "no sabia què es trobaria". Al final de la funció Garcia ha explicat que l'obra l'ha colpit "molt més del que es pensava". "Tot ha estat molt més negre del que creia", ha afegit Garcia.Un altre espectador, en Miquel Costes, comentava que l'havia sorprès la capacitat de transmetre que havien demostrat els actors i en valorava la seva joventut. Amb tot, Costes comentava que "no sabia res de l'autora", però reconeixia que l'obra li havia agradat i que, de fet, es tractava d'una de les millors funcions que havia pogut veure aquesta edició del Temporada Alta.La intenció de remoure l'espectadorUn dels objectius de l'obra i de la companyia lituana OKT és precisament remoure a l'espectador en no presentar-li un text lleuger sinó dur i violent. De fet, Narcís Puig, assistent de la direcció artística del Festival Temporada Alta, ha recordat que la premsa britànica ha titllat l'obra de Sarah Kane, que es va suïcidar als 28 anys amb 5 títols escrits, ''de cop de puny a la panxa''. Kane, e n canvi, rebatia aquestes afirmacions assegurant que no escrivia res violent sinó que ''retratava'' la societat.

Anar al contingut