Les obres a la zona de la futura estació de la Sagrera obliguen a alterar el servei de Rodalies

Obres a l'R1, R2 Nord i R11 de Rodalies: com t'afecten i quines alternatives hi ha

Durant 3 mesos L'R2 Nord i l'R11 inicien el recorregut des de Sant Andreu o des de Montcada i Reixac, mentre que l'R1 ho fa des de Badalona en 3 caps de setmana

RedaccióActualitzat

Les obres a les línies d'Adif d'accés a la futura estació de la Sant Andreu s'han reprès aquest cap de setmana, i afectaran força durant gairebé 3 mesos les línies R1, R2 Nord i R11 de Rodalies.

L'afectació principal és per a aquestes dues últimes, que durant 83 dies no funcionen en el recorregut per Barcelona, de manera que calen alternatives per arribar-hi des de la ciutat i voltants.

Pel que fa a la R1, aquest cap de setmana i també aquest dilluns inicia recorregut a Badalona en direcció nord, de manera que també calen alternatives per poder-hi accedir.


R2 Nord i R11, 75 dies amb inici a Sant Andreu

A partir d'aquest dilluns, 19 de setembre, fins al 2 de desembre, és a dir, durant 75 dies seguits, els trens d'aquestes dues línies comencen el recorregut a l'actual estació de Sant Andreu, en comptes de l'aeroport la R2 Nord i de l'estació de Sants la R11.

La millor manera d'arribar-hi i sortir-ne és la parada de Sant Andreu de la línia 1 de Metro, a poca distància a peu.

També hi ha un servei de bus especial fins a l'estació de la Sagrera-Meridiana, de les línies R3, R4 i R12 de Rodalies, que funciona els dies laborables entre les 6 i les 10 del matí, i les 4 i les 8 de la tarda.

A més, s'ha afegit una línia especial d'autocars directes que uneixen l'estació de Granollers-Centre amb Sagrera-Meridiana, en sentit Barcelona al matí, i en sentit Granollers a la tarda.

Els dies laborables els horaris són de les 6 a les 10.30 del matí de Granollers a la Sagrera, i de les 5 a les 8.30 de la tarda de la Sagrera cap a Granollers, i són més reduïts els caps de setmana i els festius.

 

Entre el 3 i el 10 de desembre l'inici de l'R2 Nord i l'R11 serà a Montcada i Reixac, cosa que obligarà els viatgers a utilitzar la R4 i R12 o l'autobús de reforç, tal com ja ha passat aquest cap de setmana passat.


Alerta: els horaris varien

Cal tenir molt en compte que, a més, s'han modificat els horaris, de manera que els usuaris hauran de consultar-los i no refiar-se dels horaris habituals als quals estan acostumats.

La previsió és que l'11 de desembre s'hagin fet totes les obres necessàries i que tot torni a la normalitat i també que entri en funcionament la nova estació de Sant Andreu Comtal.

 

Dissabte i diumenge la R2 Nord i la R11 han començat a Montcada i Reixac

Les afectacions han començat aquest cap de setmana, 17 i 18 de setembre, en què els viatgers ja han hagut de variar força les rutines per agafar el tren:

En comptes de sortir de l'aeroport, aquest cap de setmana els trens de la R2 Nord han sortit de Montcada i Reixac, com també els de la R11, que normalment surten de l'estació de Sants.

La millor possibilitat per als usuaris per arribar a l'estació de Montcada i Reixac ha estat fer servir les línies R4 i R12 i baixar a l'estació de Montcada i Reixac-Manresa, que queda a poca distància a peu.

També hi ha hagut un línia d'autobús de reforç des l'estació de Montcada i Reixac amb la de Sagrera-Meridiana cada 15 minuts de les 6 del matí a les 10 de la nit.

 


L'R1 comença a Badalona dissabte, diumenge i dilluns

Pel que fa a l'R1, aquest cap de setmana i també aquest dilluns, 19 de setembre, els trens inicien el recorregut a Badalona, en comptes de fer-ho a l'Hospitalet de Llobregat.

La millor alternativa per arribar a l'estació de Badalona és la línia 2 del Metro i baixar a l'última estació, Badalona-Pompeu Fabra, que també queda a poca distància a peu.

Una altra alternativa, sobretot per als que vinguin de Sant Adrià de Besòs, és el Tram:

 

L'R1 tornarà a tenir aquest funcionament alterat els caps de setmana del 29 i 30 d'octubre, i el 12 i 13 de novembre, mentre que l'afectació de l'R2 Nord i l'R11 durant aquesta tardor serà molt més gran.


La fase "més complexa i delicada"

Haurà estat una afectació molt considerable a tres de les principals línies de Rodalies, que transporten diàriament desenes de milers de passatgers.

El motiu és la fase "més complexa i delicada" de les obres per col·locar i soterrar el traçat definitiu de les vies d'ample convencional que comuniquen Barcelona amb el Vallès i el nord del país.

Els responsables han destacat que això implicarà haver eliminat la barrera històrica que ha suposat aquesta línia per als barris del nord de Barcelona, i guanyar superfície per a usos públics.

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatRenfeRodalies
Anar al contingut