Nova senyalització per reduir els accidents de motos als revolts

Es començarà, com a prova pilot, al tram de carretera que voreja el pantà de Foix, a Castellet i la Gornal
Nova senyalització per reduir els accidents de motos als revolts

Nova senyalització per reduir els accidents de motos als revolts

Es començarà, com a prova pilot, al tram de carretera que voreja el pantà de Foix, a Castellet i la Gornal
Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Trànsit i Mossos estudien marcar a terra els revolts per als motoristes en carreteres molt regirades.

Monitors professionals, juntament amb els agents, proven una part d'una de les carreteres més freqüentades pels motoristes, la que ressegueix el pantà de Foix, a l'Alt Penedès.

Assessoren, per terra i per aire, per millorar la conducció dels motoristes i reduir la sinistralitat.

Ferran Roca és cap de formació de motoristes del Servei Català de Trànsit:

"Creiem que és força important per dues coses: el marcatge es fa, més o menys, per on has de passar, o sigui, et dona una indicació de quina és la traçada més segura, però també t'alerta que en aquell revolt hi ha alguna cosa."

Es vol seguir el model d'Àustria, on s'han pintat senyals circulars a l'asfalt per saber com cal entrar i sortir dels revolts amb seguretat.
 

Senyalització a les carreteres austríaques

A Àustria, l'experiència ha permès reduir els accidents un 40% en aquest tipus de carreteres. Aquí es vol fer el mateix, perquè les xifres de morts no són bones.

Des de començament d'any hi ha hagut 37 motoristes morts, 32 homes i 5 dones. Un motorista més que l'any passat i set més que el 2010. I més de 1.600 ferits en accidents amb motos.

La majoria s'accidenten en caps de setmana, en vigílies de festius i en operacions especials, com per Sant Joan.

Dels que han mort enguany, 11 tenien entre 25 i 34 anys. Una dada preocupant, perquè l'any passat només n'hi va haver 2 en aquest grup d'edat.

De tota manera, tampoc es pintaran totes les carreteres, com explica Xavier Flores, director general d'Infraestructures i Mobilitat:

"No és una cosa per fer-la general, sinó que s'ajustaria en aquelles carreteres que sí que tenen aquesta necessitat."

Per Juli Gendrau, director del Servei Català de Trànsit, aquest marcatge de l'asfalt serà un servei per a les moltes persones que van en motocicleta per carreteres amb revolts.

"Som el primer país en ús de la motocicleta. Durant el cap de setmana moltes colles surten, i surten a fer revolts."

Es començarà per la carretera BV-2115, que uneix l'Arboç i Vilanova i la Geltrú pel pantà de Foix. Una carretera de 13 quilòmetres plena de revolts; 33, en total.
 

Monitors professionals analitzen els trams de carretera més complicats

S'espera poder començar a pintar i senyalitzar aquesta zona com a màxim d'aquí dos mesos. Mig any després, amb els resultats avaluats, la idea s'aplicarà a la resta de carreteres escollides de la xarxa viària catalana.

ARXIVAT A:
Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS