Castelló

Nou ciutats del litoral mediterrani volen un AVE de mercaderies i passatgers que les connecti amb Europa

Nou alcaldes de ciutats mediterrànies (Cadis, Màlaga, Almeria, Granada, Múrcia, Alacant, València, Castelló i Tarragona) han signat aquest dimecres un manifest per exigir un corredor d'alta velocitat i de mercaderies que els connecti amb Europa. L'any 2008 la Comissió Europea ha de marcar prioritats en les xarxes de transports, i és l'ocasió perquè Espanya no perdi el tren en les seves expectatives de creixement econòmic.

Actualitzat
Els alcaldes de les nou capitals que van de Cadis a Tarragona reivindiquen el corredor mediterrani com un eix vital per al desenvolupament d'Espanya. No debades, les quatre comunitats autònomes a què pertanyen generen més del 57 per cent del producte interior brut de l'Estat. Però han destacat que pateixen un desfasament en infraestructures i que això entrebanca les connexions amb Europa. En un manifest exigeixen un traçat litoral del tren d'alta velocitat, d'una banda per a passatgers i de l'altra per a mercaderies.

Madrid ha consolidat una posició estratègica de comunicació en autovies i ferrocarrils. La connexió del tren d'alta velocitat entre la capital d'Espanya i Catalunya s'ha fet per Saragossa, i l'any 2010 està previst que s'acabi el traçat del TGV entre Madrid i València.

Mentrestant, l'eix mediterrani per on surten el 60 per cent de les exportacions espanyoles cap a Europa té projectes ferroviaris intermitents, i des de Brussel·les només es preveu que siguin per a passatgers.

Els alcaldes demanen al govern espanyol que reclami a la Comissió Europea prioritat en l'eix nord-sud de l'Europa occidental. En els últims mesos s'han multiplicat les reunions entre dirigents de ciutats i comunitats autònomes, i és que tothom ha pres consciència que si no s'uneixen esforços es corre el perill de quedar-se en un racó d'Europa.
Anar al contingut