El Prat de Llobregat

Només falta un any perquè l'aeroport del Prat estreni la terminal més gran de tot Espanya

L'aeroport del futur ja comença a mostrar amb claredat la fesomia que tindrà. La Terminal Sud, la instal·lació més important, ha d'estar enllestida l'any que ve, i 3.000 obrers hi treballen dia a dia. Té unes dimensions que superaran les de la T-4 de Madrid i està plantejada per acollir 55 milions de passatgers.

Actualitzat
La nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona comença a mostrar tota la seva magnitud a un any per acabar les obres. Les estructures de tots els edificis ja estan enllestides i es construeixen les cobertes. La futura zona d'embarcament ja està pavimentada i ara es posen els vidres de la façana. En aquests moments s'instal·la l'aire condicionat i la xarxa antiincendis.

A tretze metres de fondària ja està acabada l'estructura de l'estació, on han d'arribar les rodalies de Renfe, la línia 9 del Metro i l'AVE, a l'espera que el Ministeri de Foment faci els túnels i posi les vies. Ara hi treballen 3.000 obrers i en els pròxims mesos s'arribarà a 4.000.

La nova terminal sud, situada entre pistes, fa més d'un quilòmetre. El braç, que tindrà 62 posicions per embarcar, té una llargada semblant a la que hi ha entre la plaça Francesc Macià i el Passeig de Gràcia. L'edifici té quatre nivells. Així que entrin, els usuaris facturaran l'equipatge i passaran el control de seguretat. Baixaran una planta per embarcar, zona on hi haurà botigues i restaurants.

En aquesta mateixa planta recolliran els equipatges els que arribin. A les dues plantes de sota hi haurà el sistema automàtic de tractament d'equipatge amb 25 quilòmetres de cintes transportadores. I a sota de tot, l'estació intermodal.

La nova terminal sud del Prat, que costarà 750 milions d'euros, és més gran que la T-4 de Barajas. Al Prat també està projectada una terminal satèl·lit, com a Madrid, que permetria arribar a un total de 70 milions de passatgers l'any.
Anar al contingut