Nissan es mouria per aconseguir un acord però, si no n'hi ha, demanarà mediació a Madrid

Frank Torres, en una entrevista en exclusiva a TV3, diu que té poc marge de moviment i condiciona el pacte a la possibilitat que els sindicats facin concessions
Nissan es mouria per aconseguir un acord però, si no n'hi ha, demanarà mediació a Madrid
El cap de Nissan, en exclusiva a TV3

Nissan es mouria per aconseguir un acord però, si no n'hi ha, demanarà mediació a Madrid

Frank Torres, en una entrevista en exclusiva a TV3, diu que té poc marge de moviment i condiciona el pacte a la possibilitat que els sindicats facin concessions
Iván Gutiérrez Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Nissan estaria disposada a cedir per arribar a un acord, abans d'aplicar l'ERO, si els sindicats també cedeixen. En una entrevista en exclusiva a TV3, el màxim responsable de la companyia a Espanya, Frank Torres, afirma que, si no hi ha acord, demanaran la mediació del govern espanyol. Torres assegura, però, que el millor és tancar el pacte abans de dimarts.

"Hem de prendre decisions ara. Si no les prenem ara, no hi haurà producció a partir del gener del 21 i no hi haurà cap opció de continuar produint."

Frank Torres és el màxim responsable de Nissan a Espanya i qui pilota el tancament. Aquesta és l'entrevista que ha ofert en exclusiva a TV3:

 

Després de trencar negociacions amb els sindicats divendres de matinada, Torres ha posat dimarts de data límit perquè els sindicats acceptin o l'empresa executi l'ERO unilateralment. Ara, la principal diferència entre l'oferta de l'empresa i la dels sindicats són les condicions de sortida dels treballadors:

"Donar marge per allargar això només tindria sentit si les posicions fossin properes, però avui en dia les posicions estan molt separades en les condicions de sortida. En la resta de punts, estem força propers."

Per tant, si s'acosten les posicions, es podria allargar més enllà de dimarts. Si no hi ha acord, els sindicats ja han amenaçat d'impugnar l'ERO.  

El marge perquè l'empresa es mogui més, diu, és reduït. Però existeix, sempre que els sindicats, també cedeixin. Si s'acosten les posicions, es podria allargar més enllà de dimarts. Però Torres alerta que el perill que no hi hagi acord és que la producció quedi aturada totalment al gener.

El sindicat majoritari i un dels membres del comitè d'empresa de Nissan, Miguel Ruiz de Sigen-USOC, respon a la direcció i es mostra partidari d'esforçar-s'hi, sempre que hi hagi voluntat negociadora.


Les opcions sobre la taula

Les cartes estan sobre la taula. Nissan ara mateix invertiria al voltant d'uns 380 milions d'euros en indemnitzacions, lluny dels 600 d'un pla inicial presentat al ministeri.

De mitjana, la plantilla de Nissan té 49 anys i una antiguitat de 20 anys. Amb aquest perfil i l'oferta actual, més de la meitat de la plantilla que són menors de 50 anys cobrarien una indemnització de 130.700 euros, que es quedaria a la meitat si Nissan es reindustrialitza i mantenen el lloc de treball. Els que tenen entre 50 i 54 anys, cobrarien uns 268.611 euros fins als 61 anys, i els més grans de 55, 195.000 euros fins als 63 anys.

Si no hi ha acord, i l'empresa paga el mínim a l'espera d'una sentència, aquestes quantitats es reduirien molt. I en aquest escenari, Nissan no descartaria demanar la mediació del govern espanyol. Torres assegura que esperen que les administracions "juguin el seu paper i ajudin".

Sobre el futur de la planta, Frank Torres explica a TV3 que els potencials interessats a reindustrialitzar la planta han demanat dues coses: temps i pau social:

"El govern ens ha comentat que hi ha alguns possibles interessats. El que demanen aquestes empreses és temps i pau social. Nosaltres el que diem, conjuntament amb els sindicats, és: 'Estaríem disposats a produir fins al desembre del 21 amb pau social'."

Una reindustrialització que, assegura, no serà possible sense acord, i menys, amb l'ERO als jutjats.

 

 

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut