Nissan planteja una reducció de plantilla de 500 treballadors per continuar a Barcelona

La fàbrica treballa a un 30% de la capacitat perquè no se li adjudiquen nous models
Nissan planteja una reducció de plantilla de 500 treballadors per continuar a Barcelona

Nissan planteja una reducció de plantilla de 500 treballadors per continuar a Barcelona

La fàbrica treballa a un 30% de la capacitat perquè no se li adjudiquen nous models
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La planta de Nissan a la Zona Franca viu un moment difícil, i el seu futur està en la corda fluixa. La no adjudicació de models per sumar nova producció ha fet que la fàbrica funcioni a mig gas, a un 30% de la seva capacitat. I per donar-li continuïtat, la direcció vol reduir la plantilla en unes 500 persones, segons ha avançat avui La Vanguardia i ha pogut confirmar TV3. Aquestes baixes es farien, sobretot, a través de prejubilacions.

Enrique Saludas, sindicat SIGEN-USOC: "En una plantilla de 3.000 treballadors, que diguin que 500 seran acomiadats provoca molta preocupació."

El pla es presentarà als treballadors dimarts que ve, quan desembarqui a Barcelona la cúpula europea de Nissan comandada per Gianluca de Ficchy, president de Nissan Europe, i José Vicente de los Mozos, responsable de fabricació de l'aliança Renault-Nissan.

 

A canvi de l'ajust hi hauria una inversió de 90 milions d'euros en una nova fàbrica de pintura, necessària per adaptar-se a la nova normativa europea de pintura. Però els sindicats no ho veuen clar, ja que creuen que ja han fet molts ajustos, com el que van fer al començament de la crisi, quan es va produir un ERO de 1.700 treballadors i posteriorment es va introduir la doble escala salarial amb els nous treballadors.

En tot cas, es podrien cobrir les 500 prejubilacions amb treballadors de més de 55 anys als diferents centres de Nissan a Catalunya. El debat serà si aquestes prejubilacions es fan amb el 90% del sou, com s'ha fet en els últims mesos amb el pla de baixes incentivades, que ja ha tramitat més d'un centenar de baixes.

Els sindicats diuen que la planta de Barcelona haurà d'aguantar com a mínim fins al 2022 sense cap nou model, que és el que en garantiria el futur de debò. Aquest serà l'any on es llançaran els nous vehicles que prepara la marca japonesa per a la pròxima dècada, i serà quan hi hagi possibilitats que Barcelona rebi noves comandes per incrementar la producció. Però llavors s'obrirà una nova negociació on possiblement tornarà l'estira-i-arronsa amb nous ajustos salarials i laborals.

VÍDEOS RELACIONATS