Diversos exemplars de la revista "Newsweek", el desembre passat (Foto: Reuters)
Diversos exemplars de la revista "Newsweek", el desembre passat (Foto: Reuters)
Nova York

"Newsweek" deixarà d'editar-se en paper i a partir del 2013 es publicarà només a internet

A partir de l'any que ve, el popular setmanari nord-americà es publicarà només a internet. La revista havia passat de distribuir quatre milions d'exemplars l'any 2003 a només 1,5 milions la primera meitat del 2012.

Redacció Actualitzat
El setmanari d'informació "Newsweek", un dels més important dels Estats Units, ha anunciat que deixarà de publicar-se en paper després de prop de 80 anys d'història impresa. A partir de l'any vinent, la revista estarà disponible només a internet.

Des que se'n va publicar el primer número, el 17 de febrer del 1933, "Newsweek" ha estat una de les veus més importants per explicar l'actualitat dels Estats Units i la resta del món. El número del proper 31 de desembre serà l'últim que "Newsweek" edita en paper.

El setmanari és una víctima més de la crisi que viu la premsa escrita. L'any 2003, "Newsweek" distribuïa quatre milions d'exemplars setmanals, però darrerament la seva tirada era de només 1,5 milions. L'any 2010, l'empresa d'informació online The Daily Beast va comprar la revista a "The Washington Post" (que n'era el propietari des del 1961) per la simbòlica xifra d'un dòlar.

"Newsweek Global": la nova revista digital

La nova publicació es dirà "Newsweek Global" i tindrà una única edició a nivell mundial. Segons expliquen a la web de The Daily Beast l'editora en cap de la revista, Tina Brown, i el directiu Baba Shetty no es tracta de "dir adéu" a "Newsweek", sinó d'iniciar "una transició".

"Continuem compromesos amb 'Newsweek' i amb el periodisme que representa", escriuen Brown i Shetty, que destaquen que la decisió de deixar de publicar en paper no es deu a la qualitat de la informació de la revista, sinó "als reptes econòmics de l'edició impresa i la distribució".

És per això que aposten per "donar suport al periodisme que dóna sentit a la revista i embarcar-nos en un futur digital". "Newsweek Global" potenciarà la seva presència digital per millorar el seu posicionament en els dispositius portàtils, com tablets o smartphones.

Anar al contingut