Nadal sense gastar per sortir del cercle de comprar i llençar

RedaccióActualitzat

Comerços oberts i gent fent compres de Nadal. El mes de desembre concentra una de les despeses més importants de l'any per a les famílies.

Es calcula que cada família es gastarà uns 600 euros, de mitjana, en aquestes dates, sobretot en regals, 241 euros, i en alimentació, 173.

 

 

Si ho comparem amb altres països europeus, només el Regne Unit supera aquesta despesa, amb uns 50 euros més.

 

 

Però cada vegada són més les persones que intenten sortir d'aquest cercle de consum, de comprar, llençar, comprar. Ens hem volgut fixar en experiències que permeten minimitzar la despesa, sense generar residus i creant xarxa social.

 

 

Embolicar els regals amb draps, omplir el rebost comprant a granel o tenir els llibres en préstec són algunes de les coses que fan a la casa d'Esther Peñarrubia, a Torroella de Montgrí, per aconseguir reduir al màxim els residus que generen. L'objectiu és que les escombraries de tot l'any siguin les que mostra l'escriptora del best-seller "Residu zero a casa", que l'Esther ha traduït al català i al castellà.

 

 

Aquesta manera de consumir i reciclar també li permet abaratir, i molt, el pressupost durant les festes de Nadal.

"El pressupost és gairebé el mateix que al mes d'agost o de setembre. No és gaire elevat, sinó que és molt ajustat als quatre regals que farem a la família. I seran regals d'experiència, no físics."

A la casa hi ha dos nens petits i una sola joguina comprada nova de trinca. Un tractor -fet de material reciclable- que quan deixi de ser un entreteniment aquí, entrarà en el mercat de segona mà o en el de l'intercanvi.

Una aplicació per compartir

I amb l'objectiu de consum responsable, aprofitament dels recursos i d'humanitzar els barris neix Lendi.

És una aplicació gratuïta que des de fa un any funciona a Barcelona, que posa en contacte persones que puntualment necessiten alguna cosa.

 

 

La idea va començar al barri de Gràcia amb Javier Velasco. Acabava d'arribar a la ciutat i sentia que, de cop, necessitava moltes coses.

"Si jo necessito coses i he vist que hi ha gent encantada d'ajudar... Amb aquesta idea, vaig fer un grup de whatsapp i vam arribar a tenir 8 grups amb més de 1.000 persones. Aleshores vaig pensar que teníem una oportunitat molt bona de generar un impacte real en la manera de consumir, en la manera de relacionar-nos als barris."

Lendi compta amb més de 4.000 usuaris a Barcelona i fa una mitjana de 150 préstecs al mes. El pròxim pas és implantar l'aplicació a altres ciutats.

ARXIVAT A:
Nadal
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut