Façanes d'Atresmedia i del Telecinco
Façanes d'Atresmedia i del Telecinco

Multa milionària a Mediaset i Atresmedia per pràctiques publicitàries abusives

La Comissió Nacional de la Competència sanciona els principals grups privats televisius amb 38 milions d'euros cadascun per la seva política comercial

Actualitzat

Multa quantiosa als dos grans grups televisius privats Atresmedia i Mediaset per pràctiques restrictives de la competència. La sanció imposada supera els 38 milions d'euros per a cadascuna de les dues empreses.

Segons l'expedient de la Comissió Nacional de la Competència, les propietàries d'Antena 3 i la Sexta, per una banda, i Telecinco i Cuatro, per l'altra, han imposat unes condicions anticompetitives a les agències de publicitat a causa de la seva posició de domini sobre el mercat.

 

 

Ara tenen tres mesos per rectificar aquesta manera de fer que ha perjudicat tant els operadors més petits com les cadenes autonòmiques com Televisió de Catalunya, integrades en la FORTA.


Controlar el 85% del mercat

L'organisme regulador de la competència entre empreses considera que Mediaset i Atresmedia tenen "polítiques comercials en la venda de la publicitat televisiva el resultat de la qual ha estat concentrar una quota conjunta que supera el 85% de tot el mercat. D'aquesta manera, limiten la capacitat de la resta de canals de televisió per captar ingressos per publicitat, amb el risc de veure's expulsats del mercat".

La investigació de la CNMC conclou que Mediaset i Atresmedia imposaven de forma generalitzada als seus anunciants una elevada quota mínima d'inversió, que suposava un percentatge significatiu de la seva campanya publicitària general. L'incompliment d'aquest compromís d'inversió podia ser penalitzat.
 

Incentius desmesurats

Les dues cadenes han pagat uns incentius a les agències de mitjans denominats "extraprimes". Aquesta retribució als intermediaris està condicionada al fet que cada agència aconsegueixi un determinat volum sobre el conjunt de la publicitat facturada en Mediaset i Atresmedia. Els ingressos procedents de les extraprimes tenen un pes important en el compte de resultats de les agències.

A més, la venda de publicitat mitjançant paquets feta per aquestes dues empreses implica la transmissió de manera simultània de la publicitat en els diferents canals de la cadena. Una política comercial que la CNMC no considera adequada. Contra aquesta resolució, les companyies poden interposar recurs contenciós administratiu a l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos.

ARXIVAT A:
Televisió
Anar al contingut