"Motosharing" a Barcelona: una vintena d'empreses opten a repartir-se el pastís

Amb la nova ordenança municipal, 21 empreses de motos compartides s'han presentat a concurs, enmig del malestar de les 5 que ja operen

Actualitzat

Una vintena d'empreses opten a les set mil llicències de motos d'ús compartit a Barcelona. Fins ara només n'operaven 5 i creuen que, amb tanta competència, perilla la continuïtat del seu negoci.

Actualment hi ha més de 6.000 motos de 5 empreses de "motosharing" a Barcelona que han estat operant sense una llicència perquè no hi havia regulació. Ara, la regulació que prepara l'Ajuntament farà incrementar fins a mil més les llicències per a motos en tres anys.

En total, n'hi haurà gairebé set mil. El sector ho veu insuficient, però el que més ha sorprès és que el nombre de companyies que aspiren a poder operar s'ha disparat fins a les 21.

El resultat de la regulació del sector de la moto compartida ha sorprès les cinc empreses que actualment treballen a la ciutat. En els pròxims mesos, 16 companyies més podrien acabar-hi operant.

A cada una li correspondrien 331 llicències d'un total de set mil i això ha posat en alerta les empreses pioneres en el negoci.

Oriol Marimon-Clos, CEO d'eCooltra, tem que les inversions que ha fet fins ara no li sortiran a compte.

"Quan tens una activitat que fa quatre anys que vas iniciar i has fet unes inversions molt grans que t'han permès ser un complement autèntic de mobilitat a la ciutat de Barcelona amb 330 mil usuaris, les inversions per arribar fins aquí són molt grans. Si, de la nit al dia, passes de 2.300 a 300 motos, l'impacte és gran."

Ara miren com gestionar la flota i les alternatives de feina fora de Barcelona. Temen que, amb tanta competència, la qualitat del servei se'n ressenti.

Barcelona tindrà 7.000 vehicles per al motosharing
Barcelona tindrà set mil vehicles per al "motosharing"

Mireia Cardona, responsable d'Expansió Yego, també té por que la feina feta fins ara no serveixi per res.

"Des del 2016 hem treballat moltíssim perquè la ciutat ens accepti i poder-nos integrar. Que vingui algú de fora i ens ho tiri per terra és un problema."

Amb més oferta, les aplicacions de lloguer de "motorsharing" es multiplicaran, però els operadors tindran menys vehicles dels que tenen ara.

Per als usuaris, aquesta nova situació pot tenir aspectes positius i negatius.

Álvaro Sendrós, usuari de "motorsharing": "Hauria d'anar canviant constantment les empreses per buscar-ne una al costat de casa."

Manel Guerra, usuari de "motorsharing": "Com més competència millor perquè se suposa que els preus cauran."

L'Ajuntament de Barcelona reconeix que s'hi han presentat més empreses de les previstes, però assegura que l'adjudicació de les llicències no és definitiva perquè les 21 aspirants han de passar encara els darrers tràmits.

L'alcaldessa, Ada Colau, ha assegurat que en revisarà l'adjudicació inicial perquè creu que el repartiment en 21 companyies no és "l'idoni". En una entrevista a RAC1 ha reconegut que no esperaven que s'hi presentessin tantes companyies.

"No és l'horitzó de sentit comú que perseguim."

Colau ha admès que entén la "preocupació i l'alarma del sector i dels usuaris, però ha recalcat que, fins ara, les empreses estaven operant de forma "al·legal" i que, per tant, s'havia de posar "ordre" per evitar que passés a Barcelona el mateix que en altres ciutats europees, que s'han omplert de "trastos", i alguns fins i tot "abandonats".

Per la seva part, la líder de JxCat a l'Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha criticat el repartiment de llicències de "sharing" entre 21 empreses, una forma de mobilitat que, assegura, s'ha de potenciar per millorar la mobilitat global de la ciutat.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut