Motoristes circulant entre els cotxes a la Ronda de Dalt de Barcelona
Motoristes circulant entre els cotxes a la Ronda de Dalt de Barcelona
Barcelona

Motoristes als accessos de Barcelona: 15% dels vehicles, 40% dels accidents greus

El RACC proposa provar carrils exclusius per millorar la seguretat de les motos

RedaccióActualitzat

Un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya, el RACC, alerta que els motoristes són, amb molta diferència, els conductors que més accidents greus o mortals tenen als accessos de Barcelona, més del 40%, malgrat que són menys del 15% dels que hi circulen.

Segons l'estudi, aquest problema s'ha agreujat durant l'última dècada, perquè cada vegada hi ha més motos que entren i surten de la ciutat: el 2008 hi circulaven 93.000 motoristes cada dia, i el 2016 n'hi van circular 130.000, més del 40% d'augment.

 

Prova pilot

L'estudi recomana augmentar la seguretat de les motos, amb mesures com destinar un voral o carril exclusiu als principals accessos en hora punta. La proposta és fer una prova pilot per analitzar la viabilitat d'aquesta mesura.

 

També que el sistema ABS de frenada automàtica s'incorpori a tot tipus de motocicletes de manera obligatòria, i que s'habilitin aparcaments a les entrades de la ciutat.

Altres mesures proposades són fer cursos de conducció segura, sobretot per als conductors que no tenen el carnet de moto, però poden portar-ne una de fins a 125 cc.

Alcoholèmia zero per a les motos

També estudiar la implantació de l'alcoholèmia zero per als motoristes que, segons l'estudi, seria acceptat per gairebé la meitat dels motoristes consultats.

Una altra mesura concreta és controlar les conductes de risc als accessos en hora punta, sobretot a la Ronda de Dalt, que és per on entren i surten més motos a la ciutat.

 

Conductes de risc

La majoria de motoristes que entren i surten de la ciutat, un 74%, són també conductors de cotxe, i opten per la moto per estalviar temps i diners.

L'estudi assegura que gairebé dos terços dels motoristes tenen un bon comportament en circulació, però que l'altre terç, normalment motos de gran cilindrada, fan maniobres de risc en hores punta.

 

La maniobra de risc més habitual és circular entre carrils, enmig dels cotxes, seguida per la circulació pels vorals.

Els mateixos motoristes perceben com a principals riscos les frenades sobtades per les congestions, i també el fet de no ser vistos pels conductors de grans vehicles, com ara camions i autocars.

 

Anar al contingut