Leonardo Del Vecchio ha deixat un patrimoni valorat en 27.000 milions d'euros

Mor l'"emperador de les ulleres", Leonardo Del Vecchio, i amo de Ray-Ban i Oakley

D'origen humil, Leonardo Del Vecchio, fundador de Luxottica, deixa una herència de 27.000 milions d'euros i se'l considera la segona fortuna d'Itàlia

RedaccióActualitzat

Un home fet a si mateix. Leonardo Del Vecchio, fundador de l'imperi empresarial Luxottica, propietari de les icòniques ulleres Ray-Ban i Oakley, ha mort als 87 anys a Milà, la seva ciutat natal. Deixa un patrimoni de 27.000 milions d'euros, i una història vital digna de pel·lícula.

I és que els orígens de Del Vecchio són als antípodes de la riquesa. Nascut el 1935 a la ciutat de Milà, Del Vecchio era el petit de quatre germans. Orfe de pare, als 7 anys la seva mare el va portar a un orfenat, ja que no podia fer-se'n càrrec per falta de temps i recursos. Allà s'hi va estar fins als 14 anys. Quan en va sortir, va començar a treballar i estudiar, simultàniament.


El naixement de Luxottica

Amb 26 anys es va mudar a Agordo, al nord-est d'Itàlia, una zona que acabaria sent la capital mundial de les ulleres. Allà va aprendre a treballar el metall en una fàbrica i posteriorment va muntar un negoci de subministrament de components.

Era el naixement de Luxottica, l'any 1961, l'empresa que va començar com una petita fàbrica de muntures, aprofitant uns terrenys que s'oferien als emprenedors que volguessin portar feina a la zona.

Després d'uns inicis difícils, en què va estar a punt de fer fallida, a finals de la dècada dels 60 Luxottica va començar a produir els seus propis dissenys d'ulleres. Als 70 va començar a distribuir i a vendre al detall.

Als 80 va canviar el concepte de les ulleres: un accessori de moda en lloc d'una necessitat. Així, va ampliar el negoci comprant empreses com la francesa Avantgarde, i als 90 ja va entrar en borsa i va arribar a acords amb marques de luxe com Armani, Chanel, Bulgari, Prada o Valentino.

L'any 1999 va comprar Ray-Ban per 640 milions de dòlars. I posteriorment, va adquirir un altre gegant, la californiana Oakley.


Un imperi empresarial

Ara, presidia EssilorLuxottica, sorgida de la fusió, el 2018, amb l'empresa francesa Essilor i que va representar la societat més important de producció i distribució en el sector de l'òptica, amb 180.000 treballadors i 7.000 punts de venda a tot el món.

També era accionista de la financera Mediobanca, de l'asseguradora Generali i de la immobiliària Covivio. Ara, Del Vecchio era considerat per la revista Forbes com el segon home més ric d'Itàlia, només per darrere de Giovanni Ferrero, propietari del grup Nutella.


Reconeixement a l'"emperador de les ulleres"

L'anomenat "emperador de les ulleres" va mantenir sempre un perfil discret a nivell mediàtic. Es va casar tres vegades i tenia 6 fills, alguns dels quals també es dediquen al món dels negocis.

La seva desaparició ha provocat nombroses mostres de condol a la xarxa, com la del comissari europeu d'Economia, Paolo Gentiloni:

També l'alcalde de Milà, Beppe Sala, ha lloat la seva figura:

ARXIVAT A:
Obituari
Anar al contingut