"Mind the gap" a l'australiana: campanya per vigilar a l'hora de pujar al tren
Nova Gal·les del Sud fa pública una campanya per reduir el nombre de caigudes a l'andana
El Ministeri de Transport de Nova Gal·les del Sud, a Austràlia, ha fet pública una impactant campanya perquè la població prengui consciència de la necessitat d'anar amb compte a l'hora de pujar al comboi. Per fer-ho, han difós imatges del circuit tancat de televisió en què es veuen casos de nens que cauen a través del buit que hi ha entre el vagó i l'andana.
Durant l'any passat, a Nova Gal·les del Sud, hi va haver 220 casos de caigudes com les que mostra la campanya, i 81 menors van quedar ferits.
Una campanya amb imatges impactants pretén reduir el nombre de caigudes a l'andana als trens australians 🚅 pic.twitter.com/at8gGAWqWa
324.cat (@324cat) 13 d'abril de 2017
En ciutats com Londres, la megafonia de les estacions sol advertir de la distància que hi ha entre l'andana i el comboi. "Mind the gap" ("Compte amb el forat") és la frase que poden sentir des de fa anys els usuaris del transport públic. És tan popular que s'ha convertit en un símbol del metro de Londres.