Barcelona

Més de 200 empreses mostren les seves aplicacions més innovadores al MWC

El mòbil va néixer com un aparell per trucar des de tot arreu. Avui s'ha convertit en una eina que té infinitat de funcions i, a més a més, permet trucar. Aquest univers sense fi d'usos possibles s'imaginen i es concreten en milers d'aplicacions que els usuaris es descarreguen cada dia. L'App Planet, al MWC, és un aparador per a les més noves. Enguany, aquest pavelló, que compta amb el patrocini de la Generalitat de Catalunya, arriba a la tercera edició i acull més de 200 empreses, de les quals 20 són catalanes.

Nereida CarrilloActualitzat

Els mòbils han anat més enllà. Trucar s'ha convertit avui en una funció gairebé prehistòrica d'unes eines amb què es pot fer gairebé tot allò imaginable. Gràcies al mercat emergent de les aplicacions i com es pot veure a l'App Planet del MWC, els mòbils avui serveixen per  molt...

Per no perdre's.

L'empresa ST  presenta en aquest Congrés Mundial de Mòbils una eina que permet orientar-se en un lloc tancat. Fins ara, la tecnologia GPS ens ajuda a ubicar-nos i caminar o conduir en la direcció correcta. Però això no funciona dins d'edificis. Per superar-ho, a ST han desenvolupat un sistema que combina Wi-Fi i sensors de moviment i que materialitza una mena de Google Maps per a interiors. Els seus responsables creuen que és una tecnologia útil per trobar una botiga en un gran centre comercial, per localitzar on has aparcat el cotxe en un pàrquing gegant o per superar amb èxit la prova de fer una connexió de vols en un aeroport desconegut i laberíntic.

Per aprendre i ensenyar.

Nokia  exhibeix una aplicació per a mestres anomenada "Nokia Education Delivery", que envia arreu continguts creats per un docent amb el seu mòbil o tauleta. I per als alumnes, han dissenyat un sistema que inclou exemples, exercicis i exàmens de matemàtiques. Com a projecte per crear imatge de marca, Nokia ha posat el software i el govern de Sud-àfrica el contingut. Ara mateix ho apliquen en un grup d'adolescents de 16 anys i han descobert que els que utilitzen aquesta eina treuen millors resultats que aquells que no l'empren en un 14%. El secret, asseguren, és aprendre de forma lúdica: els nens es poden donar un cop de mà a través de missatges i s'enorgulleixen dels seus resultats a les xarxes socials.


Per organitzar-se.

El mòbil que fem servir per organitzar el nostre temps ara també ens ajuda a organitzar el nostre armari. L'empresa catalana SlashMobility ha llançat aquesta setmana coincidint amb el congrés l'aplicació "Dressapp", que permet saber què tens a l'armari, quina roba tens per rentar, com pots combinar els complements, reservar algunes peces per a un dia en concret o organitzar-te com et vestiràs durant tota la setmana. L'aplicació és gratuïta, està a l'Applestore i, en menys d'una setmana ha atret un miler d'usuaris que han penjat 5.000 peces de roba. El 20% de les descàrregues procedeixen dels Estats Units, un altre 20% d'Amèrica Llatina i l'altre 60% restant d'usuaris europeus, principalment dones de Barcelona i Madrid, segons explica Emilio Avilés, director general de SlashMobility.


Per divertir-se i jugar.

L'entreteniment figura com una de les funcions per excel·lència dels smartphones com prova l'èxit de l'Angry Birds. Al Japó, des de fa vuit anys, l'empresa NTTSolmare  desenvolupa còmics manga per a telèfons i i-Pads. Ara també s'han introduït en els jocs per a adolescents amb una aplicació que ofereix una cita virtual amb un ninja. El títol: "Shall we date? Ninja Love". El propòsit d'aquesta eina pot descol·locar-nos en un context europeu i també el fet que cada joc duri entre 2 i 3 hores. Al Japó, però, els productes de l'empresa, segons explica Mikuni Uehara, estrateg de negoci, són tot un èxit. Ho reflecteix el seu bilió de descàrregues.


Per moure's.

Aprofitant que milers de persones d'arreu del món es congreguen a Barcelona aquests dies, l'empresa catalana AddFleet  ha estrenat l'aplicació "Barcelona Taxi", dissenyada específicament per a turistes que volen aconseguir un taxi per moure's per la ciutat. Disponible per a iPhone, Android i WindowsPhone, l'aplicació et busca el taxi més proper i et mostra com s'apropa a la teva posició. El nostre telèfon intel·ligent indica al taxista les nostres dades personals perquè no agafi el passatger equivocat.


Per comprar.

Consumir on-line i a través de l'smartphone també està de moda. A e-bay en són plenament conscients i al Congrés de Telefonia Mòbil presenten les seves eines per fer possible el que Anuj Nayar, director de comunicació global, anomena "noves experiències consumidores". L'aplicació e-bay fashion permet fotografiar una peça de roba que t'agradi i veure què té e-bay de semblant. A més a més, a l'hora de dinar, et proposen escanejar un codi QR del menú desitjat i que l'establiment et porti el menjar a la taula perquè ja saben què vols, qui ets i on t'has assegut. Han dissenyat un codi QR propi per al Congrés de Telefonia Mòbil amb dos menús a triar: paella de verdures o paella amb carn i peix.



Un passeig per l'App Planet dóna als visitants un gran ventall d'idees sobre per a què poden fer servir el mòbil, aquest petit aparell tan quotidià. Fora d'aquest pavelló, però, encara es veu molta gent simplement trucant.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut