Mercedes Vidal, presidenta de TMB, justifica que la gent es coli al metro per falta de diners

Reclama que s'apliqui la llei de finançament del transport públic per part de l'administració catalana i espanyola
Mercedes Vidal, presidenta de TMB, justifica que la gent es coli al metro per falta de diners
Barcelona

Mercedes Vidal, presidenta de TMB, justifica que la gent es coli al metro per falta de diners

Reclama que s'apliqui la llei de finançament del transport públic per part de l'administració catalana i espanyola
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha justificat que la gent es coli al metro i l'autobús en una entrevista al programa "Economia i empresa" de Catalunya Informació.

Vidal ha recalcat que el frau s'ha de combatre, però també és comprensiva amb qui no paga per falta de diners, ja que hi ha molta pobresa a la ciutat.

"El frau s'ha de controlar però és que moltes vegades no respon a un desig de la gent de colar-se, sinó que respon també a uns preus que molta gent malauradament no poden pagar."

Actualment el preu de bitllet senzill de metro i autobús és de 2,15€. Mentre que cada any aquesta tarifa incrementava, aquest 2015 es van mantenir els preus de l'any passat. No obstant això, encara és una incògnita el que passarà amb els preus de cara l'any que ve.

Les tarifes són fixades per l'Autoritat del Transport Metropolità, l'administració que aglutina la representació de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i TMB. Per tant, sempre s'ha de trobar un acord entre les tres entitats per fixar els preus de les diferents tarifes de metro i autobús. Ara bé, Vidal ha assenyalat que l'acord probablement no seria el mateix si la competència fos exclusivament de TMB.

"Hem treballat perquè hi hagi una millor tarifació social per aconseguir uns preus més justos. El transport públic no ha de ser finançat de manera preponderant pels usuaris. És necessari que el transport públic sigui finançat fonamentalment pels pressupostos públics."

Però el fet de rebaixar els preus comporta un increment de l'actual deute de 546 milions. Per això, Vidal ha reclamat que s'apliqui la llei de finançament del transport públic, aprovada a finals de legislatura, i també ha demanat un esforç superior per part de les administracions catalana i espanyola.

ÀUDIOS RELACIONATS