"Matino més i arribo tard": queixes pels canvis a Rodalies per les obres a Sant Andreu

Malestar el primer dia feiner dels 75 previstos d'alteracions a les línies R2 Nord i R11 de Rodalies, que utilitzen diàriament desenes de milers de passatgers

RedaccióActualitzat

L'estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal de Barcelona s'ha convertit a partir d'aquest dilluns en origen i final de les línies R2 Nord i R11, cosa que ha multiplicat el nombre de viatgers que pugen i baixen dels trens.

És una situació que durarà fins a principis de desembre, mentre es facin les obres de la nova estació i els accessos, i de moment els usuaris s'estan queixant molt dels canvis que comporta.


Matinar més i arribar tard

Els viatgers aposten majoritàriament per la combinació tren i metro per arribar a Barcelona, el primer dia de les afectacions Les queixes se centren en la poca informació disponible, que els trens van molt plens i, sobretot, en la durada dels trajectes, que ara és considerablement més llarga.

 

Molts dels passatgers ni tan sols sabien amb el que es trobarien, i han hagut d'improvisar recorreguts i alhora assumir que, com a mínim avui, arribarien tard a destí.

Marina Martínez: "Em van dir que el tren a Clot no es podia agafar, que s'havia d'agafar aquí, he vingut i he preguntat pel tren a Girona, i m'han dit que acabava de passar, i he preguntat pel següent, i m'han dit que no ho saben encara, ni tampoc a quina via."

Ainhoa: "M'ha afectat molt perquè d'una hora de trajecte han acabat sent duess i em fot una mica, la veritat. Prefereixo pagar que l'abonament gratuït, perquè he de matinar més i, tot i això, arribo tard."


Molts passatgers hbituals de l'R11 afectats per les obres de la Sagrera i alternatives han optat l'AVE:

 

Més transbordaments per arribar a destí

Per arribar o marxar de l'estació de Sant Andreu, els usuaris opten la majoria per la parada de Sant Andreu de la línia 1 de metro, que queda a poca distància a peu.

En canvi, l'autobús llançadora especial que porta a l'estació de Sagrera-Meridiana, de les línies R3, R4 i R12 de Rodalies, només l'han agafat una minoria dels que arribaven a Sant Andreu.

Passatgers sortint d'un tren a l'estació de Sant Andreu Comtal aquest dilluns a Barcelona (ACN)

En tot cas, ara han de fer molts més transbordaments per arribar a destí, cosa que allarga considerablement el temps de recorregut, i també és més cansat.

Merche Gallardo: "Molt enredat, he d'agafar el tren fins a Sant Andreu, agafar el metro fins a la Sagrera, i de la Sagrera a Diagonal. Un caos."

Jorge: "Fatal, m'ho han fotut tot, hi ha gent que no té cotxe, com jo, i no es pot anar de la Llagosta a Bellvitge en patinet."

Gratuïtat relativa

A les xarxes socials, els usuaris descontents també hi han dit la seva: s'han queixat que ara la gratuïtat d'aquest quadrimestre és molt relativa, perquè no funciona pel sistema integrat, d'incidències a la xarxa de metro, de les línies d'autobús alternatives plenes, etc.

 

Trens molt plens

Les alteracions en els recorreguts van començar aquest dissabte, i aquest dilluns també afecten l'R1, la línia de Rodalies del Maresme, que té origen i final a Badalona, tot i que demà ja funcionarà amb normalitat.

Durant el cap de setmana també hi ha hagut queixes d'usuaris que s'han quedat sense poder pujar al tren perquè anava ple a vessar:

Els responsables de Rodalies, en canvi, s'han mostrat "molt satisfets" de com està funcionant el pla alternatiu, i han destacat que ha requerit replanificar més de 300 trens cada dia.


Raquel Sánchez: "No s'ha pogut fer durant l'estiu"

Per la seva banda, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha admès que les obres generen molèsties, però que són "necessàries" per poder millorar la xarxa ferroviària.

Entrevistada al programa Els Matins de TV3, Sánchez ha dit que haurien volgut fer les obres durant l'estiu per afectar menys el dia a dia dels ciutadans, però que "no ha estat possible":

"Si s'hagués pogut fer a l'estiu s'hauria fet, però el curs de les licitacions de les obres són les que són i hem volgut començar el més aviat possible."

"A partir d'aquí el que hem de fer és agilitzar al màxim per intentar complir els calendaris perquè el desembre tinguem acabat aquesta segona gran fita de les obres de la Sagrera."

Es calcula que els canvis per les obres, que s'allargaran dotze setmanes, afecten un 30.000 usuaris, els que fan servir les l'R2 i l'R11. Aquest dilluns, però, l'afectació ha estat per a uns 70.000 usuaris, ja que, de manera puntual, també s'ha tallat l'R1.

Amb horaris diferents

La plantilla d'informadors de Renfe, que s'ha reforçat bastant, ha hagut de donar moltes explicacions, tot i que no ha pogut respondre a totes les preguntes dels usuaris, perquè no tenia tota la informació.

Un dels problemes principals són els horaris dels trens, que no són els habituals, sinó que en part s'han refet, teòricament per millorar el servei, tot i que molts usuaris no hi han estat gens d'acord.

A banda dels autobusos de reforç que s'han organitzat a Barcelona, també hi ha una línia extraordinària d'autocars que va de Granollers a Barcelona al matí i en direcció contrària a la tarda.

Aquest dilluns, però, els autocars han sortit força buits, mentre els trens que portaven fins a Montcada i Reixac anaven molt plens.

Autocar de la línia de reforç entre l'estació de Granollers Centre i la de Sagrera-Meridiana de Barcelona
ARXIVAT A:
MobilitatRodaliesRenfe
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut