Els transportistes al Passeig Colom inicien la segona volta de la marxa lenta (ACN)
Els transportistes al Passeig Colom inicien la segona volta de la marxa lenta (ACN)
Barcelona

Marxa lenta per Barcelona de centenars de camions del port contra la precarietat

Després de 5 dies de vaga, els transportistes traslladen la protesta fora del port per reivindicar una gestió més eficient de terminals i consignataris

Actualitzat

Els transportistes es manifesten a Barcelona contra les dificultats que tenen per operar al port de Barcelona. Han sortit a les 8 del matí del recinte portuari amb els seus camions en una marxa lenta per fer visible la seva protesta.          

 

Els transportistes del port, que tenen permís fins a les 3 de la tarda, comencen una segona volta en la marxa de protesta, un cop arribats a la plaça de les Drassanes.

Al matí han causat diversos problemes de trànsit al carrer Aragó, al Paral·lel i a la ronda del Litoral.

En grups de 50 amb els seus camions, però sense remolc, han passat per diversos carrers com el passeig de Colom, la Via Laietana, el carrer Aragó, el carrer Tarragona i l'avinguda del Paral·lel i tornar al Port.

 

Problemes de trànsit

Els problemes de circulació han arribat a la ronda del Litoral i la Zona Franca, després de tot el recorregut per la ciutat on hi ha hagut altres punts conflictius com el carrer Aragó o el Paral·lel.

Al carrer Aragó, els camioners s'han parat, - per descansar o fer un cafè-, el que ha provocat que els grups que anaven espaiats s'ajuntessin. En aquest punt s'ha col·lapsat durant una estona aquesta via de la ciutat, on la resta de vehicles han hagut de circular per un sol carril i també pel carril bus-taxi.

 

El carrer Aragó, els camions s'han parat i han causat més col·lapse en la circulació

 

Després, els camions han col·lapsat el Paral·lel tot i que la capçalera de la mobilització ja ha tornat al port.

 

 

El sector calcula que s'hi han sumat unes 650 cabines de camió.

 

Per a la millor gestió del port

Els camioners han decidit traslladar les seves mobilitzacions a l'exterior després de cinc jornades de protestes dins del recinte portuari. Segons un comunicat de l'Associació Sintraport, els transportistes han decidit anar un pas més enllà en les seves protestes perquè les "nombroses reunions amb la cadena logística del port i la mateixa Generalitat" no han permès "desbloquejar una situació que es fa insostenible".

 

Els transportistes del port reclamen una millor gestió dels temps de càrrega i descàrrega

 

Vicente Rodríguez Doblado, president de Sintraport, explica que cal una gestió més eficient tant de les terminals com dels consignataris del port.

"Tots els actors de la cadena logística haurien de ser conscients del problema que hi ha a les terminals amb els temps d'espera ja que ens resta capacitat de jornada laboral per fer transports. Per una banda, les terminals hauren d'utilitzar criteris i mètodes per una bona operativa i per part dels consignataris haurien de flexibilitzar la jornada i no programar tots els viatges a primera hora, perquè la concentració de camions no sigui sempre a la mateixa hora.

Els transportistes denuncien la precarietat en què es troba el sector: no només han de fer les "llargues cues" durant el dia al recinte portuari per deixar o recollir les mercaderies, el que suposa una pèrdua econòmica en la seva jornada laboral, sinó que també es queixen que la mercaderia sovint arriba en males condicions o no la poden recollir pel mal estat dels contenidors, o que hi ha molts problemes tècnics i informàtics que no agilitzen la feina.

El problema és que aquesta gestió els limita la feina i els afecta les butxaques.

"Estem treballant a preus nets del 2002 i estem el 2019. Tenim clar que hem de respectar  la llei de competència, que hi ha s'haver diversificació de preus i lliure mercat però dintre d'això hem d'arribar a acords amb els nostres clients per poder millorar les condicions de treball."

Un dels transportistes Juan Carlos Navarro, explica que fan cues de 4 i 6 hores i alguns es plantegen deixar el camió perque no arriben a final de mes.

"Fem llargues hores d'espera per poder carregar el contenidor, ens tirem fins a 5 i 6 hores per fer un servei, hi ha dies que només en fem un. No facturem. Hi ha mesos que no fem ni per gasoil , ni rodes, ni res de res. Molta gent està deixant el camió perquè és impossible continuar, és que no els queda d'altra."

 

Els camions enfilant la Via Laietana

 

Sintraport ha lamentat els "perjudicis" que la protesta pugui generar.

 

Els transportistes del port protesten per la precarietat del sector

 

Afectacions a les línies de bus

Les marxes han causat les primeres afectacions en les línies de transport públic que han hagut de ser desviades per la manifestació.

 

 

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitat
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut