Raids

Marc Coma es corona al llac Rosa com el segon pilot català que guanya el Dakar

Marc Coma s'ha convertit aquest diumenge en el segon pilot català que guanya el ral·li Dakar en la categoria de motos i Nani Roma en el primer que puja al podi en la de cotxes, en què serà tercer. L'última etapa, una especial cronometrada de 31 quilòmetres amb arribada al mític llac Rosa de Dakar, ha estat suspesa per l'organització en senyal de dol per la mort d'un nen de 12 anys atropellat ahir per un camió d'assistència. Cyril Despres i Giovanni Sala acompanyaran el pilot d'Avià al podi final.

Actualitzat
El motor català continua acumulant èxits. Aquest diumenge ha estat el dia de Marc Coma, que s'ha proclamat campió del ral·li Dakar en la categoria de motos. L'èxit del pilot d'Avià s'ha acompanyat de la tercera posició de Nani Roma en cotxes. L'última etapa, una especial de 31 quilòmetres, ha quedat neutralitzada en senyal de dol per la mort ahir d'un nen de 12 anys, la tercera víctima d'aquesta edició del ral·li. Coma s'ha convertit en el segon pilot català que guanya aquesta mítica prova africana després de la victòria de Nani Roma fa dos anys. El pilot d'Avià, que l'any passat es va proclamar campió del món de raids, ha estat el més regular i s'ha emportat la victòria final malgrat no haver guanyat cap etapa. El francès Cyril Despres, guanyador de l'any passat, i l'italià Giovanni Sala, acompanyaran Coma al podi final del llac Rosa de Dakar. També cal destacar el primer lloc d'un altre català, Joan Manel González, conegut amb el sobrenom d'"El Pedregà", en la classificació de quads. En cotxes, la victòria ha estat per al francès Luc Alphand, que també ha aconseguit el seu primer triomf en aquesta prova. Alphand s'ha imposat per davant del sud-africà De Villiers i del català Nani Roma. Marc Coma, una vida a dues rodes Marc Coma és l'últim exponent d'una Catalunya central que fa olor de benzina i que no para de donar grans pilots en totes les especialitats del món del motor. Nascut a Avià, al Berguedà, el 7 d'octubre del 1976, Coma tenia l'afició a casa: el seu pare, Ricard, havia estat cinquè en l'estatal de motocròs. Coma va agafar la primera moto, una Montesa Cota, als 8 anys, i aviat va començar a destacar en l'enduro. Va ser campió d'Espanya júnior el 95, subcampió del món per equips el 96 i campió del món sub-23 i per equips l'any 1998. Després de fer calaix en dos estatals d'enduro absoluts, el 99 i el 2000, Coma va iniciar la relació amb el Dakar el 2002. Després d'haver quedat segon a la Baja Aragón, Coma va debutar en la prova africana amb una Suzuki bicilíndrica fabricada a Barcelona. Va sortir d'Europa sisè, però quan ja tenia el desert apamat, va gripar el motor. Coma va agafar la KTM monocilíndrica l'any 2003, en què, tot i trencar-se un canell, va acabar onzè. El 2004 no va poder acabar perquè la moto li va caure a sobre i li va causar una forta contusió al cap, i el 2005 va fer un excel·lent segon lloc, però amb regust amarg després d'haver liderat la prova en diverses etapes. Se'n va refer en guanyar els raids dels Faraons, de Sardenya i de l'Argentina. Amb el Campionat del Món de Raids 2005 a la butxaca, Marc Coma s'havia jurat que el Dakar 2006 havia de ser el seu.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut