Barcelona

Maragall qualifica d'inútil i desfasat l'informe Bofill sobre l'educació a Catalunya

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha qualificat avui d'"inútil" l'informe que va fer públic ahir la Fundació Jaume Bofill sobre l'educació perquè les dades ja eren conegudes. El conseller s'ha mostrat convençut que la situació actual és més positiva, com es veurà, diu, en estudis futurs. Segons Maragall, l'estudi, basat en dades de l'informe PISA, arriba a conclusions sobre la situació del sistema educatiu de fa dos anys, pel que creu que el diagnòstic està desfasat. D'altra banda, el conseller també ha demanat responsabilitat als mestres perquè no se sumin a la vaga convocada per al 13 de novembre.

Actualitzat

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, considera que la convocatòria de vaga del sindicat USTECper al 13 de novembre només porta a una "confrontació inútil", i per això ha volgut fer una "crida" a la responsabilitat dels mestres. "Estic en total desacord amb la vaga i faig una apel·lació directa a la consciència, actitud i professionalitat dels docents perquè no la secundin", ha afirmat Maragall.

El conseller ha demanat als docents "que no es deixin arrossegar" per la convocatòria d'aturada i que no caiguin en "confrontacions que no tenen cap sentit" i s'ha preguntat en veu alta si '"les posicions i actituds que defensa avui la USTEC es corresponen amb les que li van donar origen com a sindicat".

Maragall: "L'informe Bofill està desfasat"

D'altra banda, sobre l'estudi de la Fundació Bofill que assenyala que Catalunya aconsegueix resultats "mediocres" en ensenyament, comparat amb els recursos que s'hi dediquen i els que aconsegueixen altres països europeus, Maragall ha dit que són dades que ja es coneixien per l'informe PISA i que, per tant, ja s'hi està treballant.

El conseller ha recordat que l'escola, i en gran part la pública, ha rebut una allau d'estudiants immigrants en els últims vuit anys, cosa que, ha subratllat, és obvi que ha tingut un efecte sobre el sistema educatiu. A més, ha justificat els pobres resultats acadèmics per la història recent d'Espanya i Catalunya, on en una generació s'ha dut a terme un procés d'universalització de l'educació en el tram de 0 a 18 anys.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut