Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Madrid redueix la freqüència dels metros per rebaixar la factura de la llum

La reducció del 10% del nombre de trens, amb esperes de fins a 15 minuts en algunes franges, desperta queixes dels usuaris

Rubén CabúsActualitzat

El preu de l'electricitat ha batut rècords històrics i això ha fet encarir considerablement les factures dels ciutadans i també de les empreses. Des de fa uns dies, els usuaris del metro de Madrid també n'estan patint les conseqüències: la Comunitat de Madrid ha decidit reduir un 10% el nombre de trens que circulen per la xarxa amb l'objectiu de rebaixar la seva factura elèctrica.

La companyia ha explicat a TV3 que s'ha vist obligada a prendre aquesta mesura després de comprovar que les factures s'han multiplicat per quatre. "Al febrer vam pagar 12 milions d'euros en electricitat, i al març, gairebé 17. Ara fa un any, les factures eren d'uns 3 milions d'euros", assegura Silvia Roldán, consellera delegada de Metro de Madrid.

La companyia explica que, d'una banda, han intensificat el seu pla estratègic d'eficiència energètica i, de l'altra, s'ha adaptat l'oferta a la demanda, que se situa al voltant del 80% respecte a abans de la pandèmia. Per fer-ho, s'ha reduït la freqüència i, per tant, ara cal esperar més temps a les andanes.


Queixes dels usuaris

Metro de Madrid assegura que les molèsties "són mínimes", ja que els temps d'espera no s'han incrementat gaire. Els passatgers, en canvi, no tenen la mateixa percepció:

"Passen menys metros i, per tant, t'has d'esperar molt més. Quan arriben els trens, van plens i vas més estret. És horrorós", assegura el Gregorio.

Una altra passatgera, la María, també ho troba "una mala decisió":

"El metro és el mitjà de transport de molts treballadors que no tenim cotxe perquè no ens el podem permetre."

I l'Antonio fa una altra reflexió: "Al final la gent optarà per agafar més el cotxe i això pot comportar més problemes de contaminació a Madrid."


Fins a 12 minuts entre metro i metro

En un primer moment, Metro de Madrid també va retallar el servei a l'hora punta del matí, una decisió que s'ha corregit davant algunes aglomeracions i les crítiques d'usuaris i partits polítics de l'oposició. En canvi, es manté la reducció del servei en l'hora punta de la tarda i a les hores vall.

Els usuaris ho pateixen especialment a mig matí, a les nits i durant els caps de setmana, quan es registren intervals de pas superiors als 15 minuts. La retallada afecta totes les línies del suburbà madrileny.

L'alternativa a la reducció de freqüències hauria estat encarir el cost del bitllet, una opció que molts usuaris encara veuen pitjor i que la Comunitat de Madrid ha descartat en un moment en què el govern d'Ayuso promet noves rebaixes fiscals.

TMB descarta reduir el servei

ATUC, la patronal que aglutina la majoria d'operadors de transport públic de l'Estat, assegura que Metro de Madrid és la primera companyia que aplica mesures d'aquestes característiques. Tot i així, no descarten que algun altre operador posi en marxa retallades puntuals per compensar l'elevat preu de l'energia i unes xifres de passatgers que encara no s'han recuperat després de la pandèmia.

Consultats per TV3, Transports Metropolitans de Barcelona descarta reduir el nombre de combois a la xarxa del metro de Barcelona. Asseguren que no els ha afectat tant la pujada de preu de l'energia gràcies al contracte que tenen signat, i que per això no tenen previst canviar l'oferta actual, la més alta de la història del suburbà barceloní.

 

ARXIVAT A:
EnergiaMobilitatComunitat de Madrid
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut