Luxemburg serà el primer país d'Europa amb el transport públic gratuït

La mesura beneficiarà tant els 600.000 habitants com els turistes el 2020, i té per objectiu pal·liar les desigualtats socials existents
Luxemburg serà el primer país d'Europa amb el transport públic gratuït

Luxemburg serà el primer país d'Europa amb el transport públic gratuït

La mesura beneficiarà tant els 600.000 habitants com els turistes el 2020, i té per objectiu pal·liar les desigualtats socials existents
Actualitzat
TEMA:
Mobilitat

La mesura busca alleugerir les grans desigualtats socials del país més ric d'Europa

Luxemburg es convertirà en el primer país europeu que facilitarà transport públic gratuït en tot el seu territori l'any vinent.

L'acord de coalició del nou govern ha permès anunciar al primer ministre Xavier Bettel que "el transport públic gratuït s'introduirà en el territori del Gran Ducat de Luxemburg durant el primer trimestre del 2020".

Aquesta és la data en què caduquen els títols de transport adquirits fins ara pels ciutadans.

La mesura beneficiarà els seus 600.000 habitants i tothom que visiti aquest país.

Luxemburg té 190.000 treballadors transfronterers, la meitat dels quals viuen a França i una quarta part a Alemanya i Bèlgica.

La iniciativa governamental inclou trens, autobusos i el tramvia que circula a la capital.

 

 

A Luxemburg, el 17% dels viatges es fan en transport públic, una proporció similar a la mitjana europea, segons Eurostat.

El 2016, més de 100 milions de passatgers van utilitzar el transport públic.

Tot i així, la ciutat de Luxemburg té una de les pitjors congestions de trànsit del món.

 

El país més ric d'Europa

Segons el Ministeri de Transports, el cost d'operar el transport públic és de 491 milions d'euros a Luxemburg i les vendes de bitllets i subscripcions representen 40 milions d'euros l'any.

Luxemburg és el país més ric d'Europa, però els alts preus provoquen que, cada vegada més, un major nombre d'habitants estiguin en risc de pobresa.

Per tractar de pal·liar-la, el govern ha decidit prendre dues mesures: apujar aquest sou mínim i que el transport públic sigui gratuït.

El sou mitjà és dels més alts del món -1700 euros-, però aquesta xifra és una mitjana i amaga grans desigualtats socials.

El ministre de Tranports, François Bausch, així ho ha explicat.

"És principalment una mesura social.  L'objectiu és detenir l'esquerda creixent entre rics i pobres. Per a les persones amb els salaris més baixos, les despeses de transport són importants", va indicar Bausch

Fins ara, hi ha precedents d'iniciatives similars, però només en ciutats concretes.

Tallinn, capital d'Estònia, ja ho va posar en funcionament el 2013, mentre que la ciutat francesa de Dunkerque ha anunciat que ho farà.

ARXIVAT A:
Mobilitat