El Luvly 0 és el primer model urbà, petit, sostenible i barat: 10.000 euros (Luvly)

Luvly, el cotxe elèctric, barat i sostenible que s'envia i es munta com un moble d'Ikea

El sistema revolucionari d'aquesta empresa sueca és enviar en paquets plans els cotxes per peces, de materials sostenibles, i muntar-los en microfàbriques prop del punt de venda

Actualitzat

El fabricant d'automòbils suec Luvly ha llançat un cotxe elèctric barat que es pot enviar a tot el món com un kit per muntar. L'empresa ja ha estat batejada com l'IKEA dels vehicles elèctrics.

El nou concepte de fabricació, el procés de producció i el muntatge són la innovació més important de l'empresa, així com la comercialització i la distribució, que volen revolucionar la indústria i el mercat del vehicle elèctric. 

L'empresa, que pren el seu nom de LUV, o "vehicle urbà lleuger", ofereix un cotxe lleuger per a la ciutat, que a més de ser elèctric i sostenible, és barat, per un preu de 10.000 euros, segons el fabricant. 
 

Microfàbriques arreu del món

La revolució que vol encapçalar l'empresa és la del sistema de producció. La paraula és "senzill", en la distribució i producció. En lloc de produir els vehicles elèctrics en una fàbrica central i enviar-los arreu del món muntats, Luvly envia les peces en un paquet pla, reduint enormement tant les emissions com els costos.

Però no és el comprador qui ha de muntar el vehicle com faria amb un armari d'IKEA. D'això, se n'encarreguen microfàbriques distribuïdes en funció de les regions de venda. 

L'embalatge està fet de tal manera que vint cotxes caben en un contenidor normal. Els cotxes es munten i es posen a punt en aquestes petites fàbriques. Com que la construcció no implica peces pesants, soldadura o tractament de superfícies, les microfàbriques poden ser petites i barates.

Amb centres d'uns 2.000 metres quadrats, --suficients per cobrir una àrea de la mida de Suècia, segons la companyia--, la petjada climàtica és molt menor a la de les grans factories. 

Aquestes petites fàbriques necessiten menys inversió i poden estar operatives en 3 o 6 mesos, "cosa que permetrà un desplegament ràpid a tot el món".
 

Sistema de muntatge patentat

Luvly ha patentat una solució per construir estructures a partir de panells plans mitjançant un sistema de connectors senzills que permet el muntatge a pressió i que realitzen funcions avançades. Els panells es connecten entre si i alhora amb tota mena de peces estàndard produïdes en sèrie com motors, rodes, cinturons de seguretat, etc., així com la carrosseria prima, lleugera i reciclable de termoplàstic. 

El sistema permet amb una mateixa base crear nous vehicles que es poden construir amb el mateix procés. L'empresa treballa amb un model més esportiu, una petita furgoneta de transport i un tricicle.

L'empresa treballa amb altres models del Luvly, transport i esportiu, amb el mateix sistema (Luvly)


Pensat per ser sostenible

La segona part de la revolució és que aquest cotxe sigui barat sent el màxim de sostenible per fer front a la crisi climàtica que viu el planeta. La companyia asseguren que el Luvly és "més verd que qualsevol altre cotxe":

"En comparació amb els cotxes elèctrics convencionals, un vehicle Luvly estalvia fins a un 80% d'energia tant durant la producció com en el funcionament del vehicle."

El vehicle està fabricat amb molt poques matèries primeres i gasta una quantitat mínima d'energia tant en la producció com en l'ús. Com que gairebé totes les peces del vehicle són reciclables i s'eliminen la majoria dels processos contaminants, "les emissions de CO₂ són una fracció de les d'un cotxe elèctric".

A més, la majoria de les peces de plàstic són fàcilment reciclables i es poden fer amb materials renovables. Asseguren que "només que un 1% dels cotxes al món fossin com el Luvly, es podria reduir les emissions de CO₂ en desenes de milions de tones anuals".
 

Menys pes, menys consum

El primer model és el Luvly0, un model urbà petit i eficient. Segons les indicacions del fabricant, només pesa 380 quilos, molt menys que un elèctric normal que s'acosta als 2.000 kg. Això fa que el consum sigui menor, 6 kWh/100 km, de dues a quatre vegades més econòmic que altres models elèctrics.

Un altre avantatge que sigui més lleuger és que només es necessita una bateria petita, de 6,4 kWh. La bateria consta de dues parts separades, que es poden treure. Això permet que la bateria es carregui a casa, amb un endoll estàndard europeu, com es fa amb patinets o bicicletes elèctriques. I triguen una hora per cada bateria a carregar-se completament.

La velocitat màxima és de 90 km/h, i puntualment pot arribar als 100 km/h. No és cotxe de carreres, però suficient per circular per la ciutat o les autopistes. 

Fa 270 cm de llarg, 153 d'ample i 144 d'alçada, amb un maleter de 267 litres pensat per les compres diàries o una bossa de viatge pel cap de setmana.

El sistema de muntatge patentat es basa en panels acoblats a pressió (Luvly)


La seguretat d'un fórmula 1

Una altra prioritat és a seguretat que, segons asseguren els fabricants, no es veu reduïda per la senzillesa dels materials. Els Luvly es construeixen com els cotxes de Fórmula 1, amb panells sandwich fets amb materials d'escuma que absorbeixen l'energia d'un xoc o frenada per garantir la seguretat dels ocupants. El que anomenen "tecnologia de carreres de fórmula lenta", expliquen que "ofereix, amb diferència, la millor seguretat passiva de la seva categoria", en comparació amb els altres vehicles elèctrics més pesants del mercat.

Un altre avantatge del vehicle és que està connectat amb una aplicació al mòbil que el manté sempre actualitzat

Un cop al mercat es veurà si el Luvly representa un abans i un després en la indústria del vehicle elèctric. Ara per ara, la compra d'un d'aquests vehicles es fa encarregant-lo per internet a l'empresa. 

 

ARXIVAT A:
Economia de butxacaMobilitatEcologiaSostenibilitatSuècia
Anar al contingut