L'última campanya d'YSL, denunciada pel seu contingut "denigrant" cap a les dones

Les postures de les models de la marca d'alta costura francesa indignen les associacions feministes i els defensors del codis deontològics a la publicitat
L'última campanya d'YSL, denunciada pel seu contingut "denigrant" cap a les dones
París

L'última campanya d'YSL, denunciada pel seu contingut "denigrant" cap a les dones

Les postures de les models de la marca d'alta costura francesa indignen les associacions feministes i els defensors del codis deontològics a la publicitat
Redacció Actualitzat

L'última campanya publicitària de la marca Yves Saint Laurent ha estat durament criticada per algunes de les imatges que inclou, considerades "denigrants" per a les dones, fins al punt que l'organisme que regula la publicitat a França l'està analitzant.

Coincidint amb la Setmana de la Moda a París, els anuncis en qüestió mostren, per exemple, una jove de cames llargues, amb sabates de taló amb rodes, amb body i mitges, i amb la part superior del cos reposant en un tamboret.

 

 

En un altre es veu la model amb mitges de reixeta, abric de pell i sabates de taló, també amb rodes, tombada a terra amb les cames flexionades i obertes.

Els internautes han carregat contra aquestes imatges i han creat una etiqueta pròpia, #YSLretiratuanunciodenigrante, per reclamar la retirada de l'anunci. I l'organisme deontològic de la publicitat ha rebut més d'un centenar de queixes.

La portaveu de l'organització feminista Osez le Féminisme, Raphaëlle Rémy-Leleu, considera que simbòlicament aquesta campanya és "molt violenta".

 

 

El director de l'Autoritat de Regulació Professional de la Publicitat, Stéphane Martin, també s'hi ha referit:

"Les postures de les models coincideixen amb la sensació de dona-objecte, suggereixen una idea de submissió sexual, trivialitzen estereotips sexistes i són susceptibles d'impactar en la sensibilitat pública."

I ha explicat que ja s'han posat en contacte amb la firma de moda.

"Hem demanat a YSL que prengui les mesures possibles per aturar la distribució d'aquesta campanya. També hem demanat al suport publicitari que tingui en compte les reaccions del públic i parli amb el seu client, YSL, per canviar l'angle d'aquesta comunicació. És, de fet, un advertiment a tota la indústria publicitària."

Les imatges seran examinades per l'ARPP aquesta setmana i la decisió es farà saber la setmana que ve. Fonts d'Yves Saint Laurent no han fet cap comentari.

 

♦ La subhasta de la col·lecció privada d'Yves Saint Laurent tanca amb rècords i polèmica inclosa

 

Aquesta no és la primera vegada que la marca és protagonista de polèmica per les seves campanyes publicitàries. Fa dos anys, ja se li va prohibir un dels seus anuncis per exhibir una model extremadament prima.

 

♦ Mor als 71 anys el dissenyador francès Yves Saint Laurent, una icona de la moda del segle XX