Madrid

L'OTAN admet responsabilitats limitades en la contractació del Iak-42

La Namsa, l'agència de l'OTAN que va gestionar els contractes del Iak-42, admet en una carta al Ministeri de Defensa responsabilitats en la cadena de contractacions de l'aparell en què viatjaven els militars espanyols perquè desconeixia, diu, els incompliments realitzats per Chapman Freeborn, una de les companyies a les quals es va llogar el vol.

Actualitzat
La demanda que el cap de l'Estat Major de la Defensa (Jemad) va fer el passat 1 de juny perquè la Namsa, l'agència de l'OTAN que va llogar el vol que havia de portar a Espanya els 62 militars que van morir en l'accident del Iak-42, assumís responsabilitats en el cas, ha obtingut resposta. El director general de la Namsa ha fet arribar una carta al cap de l'Estat Major de la Defensa, el general Félix Sanz Roldán, en què admet responsabilitats en el cas, tot i que limitades. La Namsa assegura que una de les companyies a les quals havia llogat el vol, Chapman Freeborn, va incomplir les seves responsabilitats contractuals en no informar-los de la cadena completa de subcontractes que havia realitzat i de les qüestions relacionades amb les assegurances. L'agència de l'Aliança Atlàntica afegeix, però, que Espanya, per raons que no sap, no va exercir el seu dret a inspeccionar els avions i la seva documentació. En resposta a la reclamació espanyola, la Namsa assegura que revisarà els controls i procediments de qualitat en les assegurances i contractacions de vols. Defensa reclama a la Namsa que assumeixi una indemnització de prop de quatre milions d'euros per l'incompliment del seu deute de supervisió i control. Després de la resposta donada per l'agència de l'OTAN, el ministeri pensa mantenir amb fermesa les seves reclamacions, segons han informat fonts del govern.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut