L'Oréal retira les paraules "blanc" i "clar" de les cremes per les crítiques de racisme

Johnson & Johnson ha anat un pas més enllà i ha anunciat que deixarà de vendre cremes blanquejadores
L'Oréal retira les paraules "blanc" i "clar" de les cremes per les crítiques de racisme

L'Oréal retira les paraules "blanc" i "clar" de les cremes per les crítiques de racisme

Johnson & Johnson ha anat un pas més enllà i ha anunciat que deixarà de vendre cremes blanquejadores
Actualitzat
TEMA:
Racisme
Un dels productes de bellesa més criticats és aquesta crema de bellesa d'Unilever (Reuters/Amit Dave)
Un dels productes de bellesa més criticats és aquesta crema de bellesa d'Unilever (Reuters/Amit Dave)

L'Oréal, la companyia de cosmètics més gran del món, eliminarà dels seus productes de bellesa les paraules "blanc", "ros" i "clar".

En un comunicat, l'empresa ha anunciat la retirada "dels termes 'blanc/blanquejador (white/whitening)', 'ros (fair/fairness)' i 'clar (light/lightening)' de tots els productes destinats a homogeneïtzar la pell".

Ho fa en un moment en què moltes de les convencions socials estan en revisió per l'onada de protestes per la injustícia racial instaurada a la societat, després de la mort de l'afroamericà George Floyd a mans de la policia de Minneapolis.

El canvi en les descripcions d'aquests productes l'ha anunciat una portaveu de la multinacional Unilever, propietària de L'Oréal i d'altres marques de bellesa com Garnier. Totes dues companyies són referents en el mercat mundial de cremes amb components blanquejadors. A molts països d'Àsia, Àfrica i el Carib, on es considera un "avantatge" tenir la pell clara, els seus productes són molt valorats.

Unilever havia rebut moltes crítiques les últimes setmanes per la seva línia de productes Fair&Lovely.

Un dels productes de bellesa més criticats és aquesta crema de bellesa d'Unilever (Reuters/Amit Dave)
Un dels productes de bellesa més criticats és aquesta crema de bellesa d'Unilever (Reuters/Amit Dave)

Un producte que L'Oréal comercialitza amb la marca Garnier és el Garnier Skin Naturals White Complete Multi Action Fairness Cream. Una crema que promet aclarir la pell.

 

Una altra multinacional de productes cosmètics, Johnson & Johnson, ha anat un pas més enllà i ha anunciat que deixarà de vendre totes les cremes blanquejadores del seu catàleg que es comercialitzen a l'Àsia i l'Orient Mitjà sota les marques Neutrogena i Clear&Clear. La companyia ha explicat que les protestes de les últimes setmanes els han fet veure que, sense que fos la seva intenció, alguns dels seus productes "suggerien que el blanc és millor que el color natural de la pell":

"Alguns noms dels nostres productes i de les línies Neutrogena i Clean&Clean contra les taques fosques suggereixen que el blanc és millor que el color natural de la pell. Mai ha estat aquesta la nostra intenció. Una pell sana és una pell meravellosa. No continuarem produint ni venent aquesta línia de productes."

Un aparador amb productes cosmètics de la marca francesa l'Oreal (Reuters/Eric Gaillard)
Un aparador amb productes cosmètics de la marca francesa L'Oréal (Reuters/Eric Gaillard) 
ARXIVAT A:
Racisme Consum
Anar al contingut