Catalunya

L'oci nocturn perd un de cada cinc llocs de treball els últims dos anys

Amb la crisi els consumidors s'ho pensen dues vegades abans de comprar productes d'oci. Aquesta és una de les conclusions d'un estudi de la consultora Nielsen sobre els efectes de la crisi econòmica. Entre els productes més castigats hi ha les pel·lícules, la música, els llibres i els videojocs. Un altre sector que també està acusant la crisi és el de l'oci nocturn, que els últims dos anys ha perdut a Catalunya un de cada cinc llocs de treball. Des de la Federació que agrupa aquests locals ho atribueixen a la crisi econòmica, però sobretot a la davallada del consum d'alcohol des de l'entrada en vigor del carnet per punts.

Actualitzat
Un estudi de la consultora Nielsen diu que davant la crisi els consumidors busquen promocions, comparen preus, compren marques blanques i s'obliden de luxes. En aquest context, els productes d'oci són els que més estan acusant el canvi d'hàbits dels consumidors.

Des del sector de l'oci nocturn demanen ajudes a l'administració per reflotar els seus negocis i asseguren que "els bancs i les caixes els estan tallant el finançament". Diuen que han perdut un 40% de la clientela els últims dos anys, i que això els ha obligat a reduir les plantilles. Tot i així, reconeixen que als seus locals la crisi els ve d'abans, ja que des de l'entrada en vigor del carnet per punts el consum d'alcohol s'ha reduït a la meitat.
Anar al contingut