Localitzen una de les caixes negres de l'avió accidentat als Alps

La vicepresidenta de Lufthansa es nega a "especular" sobre les causes de l'accident i se centra a informar els familiars de les víctimes

Actualitzat

El ministre francès de l'Interior, Bernard Cazeneuve, ha anunciat que s'ha trobat una de les caixes negres de l'avió Airbus A320 de Germanwings que s'ha estavellat als Alps. La caixa serà analitzada pels experts de l'Oficina d'Investigació i Anàlisi d'Accidents Aeris francesa, que ja està investigant el sinistre. Cazeneuve ha explicat que l'avió ha quedat "totalment destrossat". De fet, la part més gran que ha quedat intacte fa només dos metres quadrats.

"La caixa negra serà objecte d'una exploració immediata en les properes hores per permetre que la investigació judicial avanci ràpidament", ha dit Cazeneuve en roda de premsa. El ministre també ha explicat que, a partir d'aquest dimecres, especialistes i metges forenses es desplaçaran a la zona per tal que la investigació pugui desenvolupar-se "en les millors condicions". Les autoritats alemanyes també han enviat al lloc del sinistre equips d'investigació especialitzats en anàlisi d'accidents aeris, que actuaran de manera coordinada amb els investigadors francesos.

Sense pistes sobre les causes

A la zona de l'accident hi estan treballant prop de 400 efectius dels cossos de seguretat francesos. Algunes informacions apunten que l'aparell no hauria esclatat, i que hauria patit problemes de pressurització de la cabina abans de perdre altitud. El ministre ha dit en roda de premsa que l'estat en què ha quedat l'avió descartaria la possibilitat de trobar supervivents degut al fort impacte. Així mateix, el portaveu del ministre, Pierre-Henry Brandet, ha explicant que la hipòtesi de terrorisme "no és la prioritaria". 

Se sap que l'avió volava per sobre dels 10.000 metres -una altitud dins dels paràmetres del que es considera òptim per a aquest tipus de vols- abans que comencés a perdre altura. Per causes que es deconeixen, l'avió ha començat a perdre altura, i ha patit una davallada de 8 minuts fins que el contacte s'ha interromput a les 10.53. Així ho ha explicat el mateix portaveu de Germanwings. De fet, l'avió ha baixat a raó de 1.000 metres per minut.

A més, seguia el trajecte previst, una mica més llarg que si hagués traçat una ruta directa, però que resulta més barat per una qüestió d'espais aeris i taxes. De fet, aquest mateix avió havia fet al matí el vol Düsseldorf-Barcelona i en el moment de patir l'accident feia el vol de tornada. Segons ha explicat el portaveu de Germanwings, Tomas Winkelman, l'aparell, que és un dels més segurs que hi ha malgrat que ja tenia 24 anys, havia passat l'última revisió rutinària aquest dilluns mateix, a l'aeroport de Düsseldorf, per part de tècnics de Lufthansa. A més, l'última gran revisió l'havia passat a l'estiu del 2013.

Els EUA no veuen indicis de terrorisme

El govern dels Estats Units ha ofert ajuda als països afectats per la catàstrofe aèria i ha apuntat que, per ara, "no hi ha indicis" de cap nexe amb el terrorisme. La portaveu del Consell de Seguretat Nacional de la Casa Blanca, Bernadette Meehan, ha comentat que el govern nord-americà està en contacte amb les autoritats de França, Alemanya i Espanya per oferir-los assistència.

Alemanya, França i Espanya obriran una investigació conjunta per esbrinar les causes de l'accident de l'avió.

Retard de mitja hora en la sortida

La vicepresidenta de Lufthansa, Heike Birlenbach, ha explicat en roda de premsa que la companyia treballa amb l'assumpció que es tracta d'un accident. En una conferència des de l'aeroport del Prat, la vicepresidenta de l'aerolínia alemanya ha qualificat aquest dimarts d'"un dia negre en la nostra història".

Birlenbach també ha revelat que l'avió ha sortit del Prat amb un retard de més de mitja hora, tot i que no n'ha aclarit els motius. D'altra banda, la companyia està "explorant les possibilitats" que els familiars de les víctimes puguin acudir al lloc dels fets.

A banda d'informació ja coneguda, com que l'avió va volar per primera vegada el novembre de 1990 i Lufthansa el va fer entrar en servei l'any següent, Birlenbach ha revelat que havia fet 58.313 hores de vol i es feia servir, principalment, en vols continentals, normalment curts. De tota manera, la majoria de les respostes de Birlenbach a les preguntes dels periodistes han estat "No puc ho comentar" i "No vull especular".

Després de la roda de premsa, Birlenbach s'ha reunit amb el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i el conseller d'Interior, Ramon Espadaler.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
GALERIES RELACIONADES
Anar al contingut