Andana de l'estació Ciutat de la Justícia (ACN)
L'Hospitalet de Llobregat

L'L10 Sud del metro inaugura estació a la Ciutat de la Justícia, la setena de la línia

La seva construcció ha costat 80 milions d'euros i es preveu que hi passin 5.600 viatgers cada dia

RedaccióActualitzat

La línia L10 Sud de metro té des d'aquest dissabte una nova estació a l'Hospitalet: Ciutat de la Justícia.

La nova parada, la setena de l'L10 Sud, està situada entre les estacions de Provençana i Foneria, a una profunditat de 42 metres, i connecta amb la Ciutat de la Justícia i amb l'estació d'Ildefons Cerdà, dels Ferrocarrils de la Generalitat.

Amb un cost de 80 milions d'euros i una previsió de 5.600 viatgers l'any, la nova estació, la 158 de la xarxa metropolitana, ha estat inaugurada aquest migdia pel president de la Generalitat, Quim Torra, i l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín

 

 

Durant la inauguració, Torra ha reclamat disposar d'uns pressupostos per al 2020 per poder seguir ampliant la xarxa de transport públic de Catalunya:

"Jo apel·laria avui a aquesta responsabilitat de país que tenim tots plegats per tirar endavant uns pressupostos que ens han de permetre més transport públic, però també millor educació, millor sanitat. En definitiva, que la ciutadania tingui uns millors serveis."

Per Núria Marín el metro és un transport que permet que les ciutats avancin de manera neta i hi millori la qualitat de l'aire. I això, ha dit, s'ha de fer entre tots, "no ho podem fer des d'un municipi, des d'una única administració".

"Crec que el diàleg, la suma i el treballar plegats és la fórmula que fa avançar una societat i que fa avançar una ciutat."

A la inauguració també hi han participat el vicepresident del govern, Pere Aragonès, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Rosa Alarcón.

A les tres de la tarda, l'estació Ciutat de la Justícia ja ha entrat en servei. Ha estat l'oportunitat dels veïns de veure i trepitjar la nova estació.

 

 

Una línia llargament reivindicada pels veïns

El primer gran pas de l'L10 Sud, una línia de funcionament automàtic, sense conductor, es va fer al setembre de l'any passat amb la inauguració de les estacions de Foneria i Foc, que va permetre arribar al barri de la Marina. La Zona Franca estrenava així un nou tram de la línia 10, que ha d'acabar travessant tot el polígon.

Des del 2016, el tram sud de la línia 10 només tenia tres estacions, les que coincidien amb l'L9: Collblanc, Torrassa i Can Tries-Gornal.

El següent pas va ser la inauguració de l'estació de Provençana, el març d'aquest any, que dona servei al barri de Santa Eulàlia de l'Hospìtalet.

L'estació de Zona Franca, la vuitena de la línia, es preveu inaugurar el primer trimestre de l'any que ve.

ARXIVAT A:
Infraestructures
Anar al contingut