
Lidl retira un producte de neteja "amb fragància d'albercoc" per semblar un refresc
Facua ha demanat la retirada del netejador de cotxes Robbyrob després de la queixa pública d'un consumidor
La cadena de supermercats Lidl ha retirat un producte de neteja per tenir un aspecte molt similar al d'un refresc. Un usuari de Twitter va fer pública la denúncia al juliol i la federació de consumidors Facua va demanar formalment la seva retirada.
Señores de @lidlespana, ¿cómo se puede vender un producto de limpieza con este formato? pic.twitter.com/frlMjrVAtH
JULIÁN RUIZ 🟥🟨🟪🔻 (@elyos68) July 7, 2023
Es tracta d'un netejador i protector de pintura de cotxe de la marca Robbyrob que estava a la venda a tots els establiments Lidl d'Espanya. Es venia en format d'un litre amb un tap vermell i una ampolla transparent, a través de la qual es podia veure el líquid de l'interior, d'un color taronja molt cridaner.
El seu format i la "fragància d'albercoc" podia generar dubtes per als consumidors sobre el contingut que hi havia dins, sobretot per als nens, que podien arribar a confondre'l amb un refresc.
A més, el producte s'elaborava a Alemanya i, per tant, l'etiqueta principal del producte estava escrita en alemany i anglès, dificultant encara més esbrinar si era apte o no per a la ingesta.
Facua denuncia el fabricant i obliga a retirar-lo
A partir de la queixa d'un consumidor, Facua es va assabentar de l'existència del producte que s'estava distribuint i va demanar la retirada immediata:
Efectivamente, no se pueden vender productos de limpieza con diseños de envases y colores de su contenido que los niños podrían confundir con alimentos, @lidlespana. Deben retirarlo de inmediato. https://t.co/TBKQ6ZaMsi
FACUA (@FACUA) July 8, 2023
El passat mes de juny, Facua va denunciar l'empresa fabricant del producte, Walter Schimdt, davant la Direcció General de Consum i l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) del Ministeri de Consum per comercialitzar a Espanya un netejador en un format similar al d'una beguda, tal com impedeix la llei:
"No es permeten productes que tinguin un format, olor, color, aspecte, presentació, etiquetatge, volum o mida, que sigui previsible que els consumidors, especialment els nens, els confonguin amb productes alimenticis i, per tant, se'ls emportin a la boca, els llepin o els ingereixin."
Una vegada investigada la denuncia, Lidl ha retirat el producte "de manera voluntària" i ha informat els consumidors a través de la seva pàgina web que poden retornar-lo, recuperant l'import que van pagar.
- ARXIVAT A:
- AlimentacióConsum