El netejador i protector de pintura de cotxe Robbyrob que s'ha retirat del Lidl (Facua)
El netejador i protector de pintura de cotxe Robbyrob que s'ha retirat del Lidl (Facua)

Lidl retira un producte de neteja "amb fragància d'albercoc" per semblar un refresc

Facua ha demanat la retirada del netejador de cotxes Robbyrob després de la queixa pública d'un consumidor

Actualitzat

La cadena de supermercats Lidl ha retirat un producte de neteja per tenir un aspecte molt similar al d'un refresc. Un usuari de Twitter va fer pública la denúncia al juliol i la federació de consumidors Facua va demanar formalment la seva retirada.

Es tracta d'un netejador i protector de pintura de cotxe de la marca Robbyrob que estava a la venda a tots els establiments Lidl d'Espanya. Es venia en format d'un litre amb un tap vermell i una ampolla transparent, a través de la qual es podia veure el líquid de l'interior, d'un color taronja molt cridaner.

El seu format i la "fragància d'albercoc" podia generar dubtes per als consumidors sobre el contingut que hi havia dins, sobretot per als nens, que podien arribar a confondre'l amb un refresc.

A més, el producte s'elaborava a Alemanya i, per tant, l'etiqueta principal del producte estava escrita en alemany i anglès, dificultant encara més esbrinar si era apte o no per a la ingesta.


Facua denuncia el fabricant i obliga a retirar-lo

A partir de la queixa d'un consumidor, Facua es va assabentar de l'existència del producte que s'estava distribuint i va demanar la retirada immediata:

El passat mes de juny, Facua va denunciar l'empresa fabricant del producte, Walter Schimdt, davant la Direcció General de Consum i l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) del Ministeri de Consum per comercialitzar a Espanya un netejador en un format similar al d'una beguda, tal com impedeix la llei:

"No es permeten productes que tinguin un format, olor, color, aspecte, presentació, etiquetatge, volum o mida, que sigui previsible que els consumidors, especialment els nens, els confonguin amb productes alimenticis i, per tant, se'ls emportin a la boca, els llepin o els ingereixin."

Una vegada investigada la denuncia, Lidl ha retirat el producte "de manera voluntària" i ha informat els consumidors a través de la seva pàgina web que poden retornar-lo, recuperant l'import que van pagar.  
 

 

ARXIVAT A:
AlimentacióConsum
Anar al contingut