Lidl i Decathlon instal·laran a Barcelona els seus "hubs" logístics per al sud d'Europa
Segons ha pogut saber TV3, aniran a la Zona Franca a les dues grans parcel·les que quedaven per ocupar
Lidl i Decathlon instal·laran a Barcelona els seus "hubs" logístics per al sud d'Europa

Lidl i Decathlon instal·laran a Barcelona els seus "hubs" logístics per al sud d'Europa

Segons ha pogut saber TV3, aniran a la Zona Franca a les dues grans parcel·les que quedaven per ocupar

Iván Gutiérrez Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

El boom logístic segueix a Barcelona i dues cadenes de distribució internacionals aposten per instal·lar-hi els seus centres de referència. La multinacional alemanya Lidl i la francesa Decathlon muntaran els seus "hubs" logístics per al sud d'Europa a la Zona Franca de Barcelona.

Segons ha pogut saber TV3 i ha confirmat l'empresa, Lidl dobla l'aposta i distribuirà els seus productes a tot el mercat sud-europeu des de Barcelona, en una nau de 61.000 metres quadrats que treballarà directament per a la matriu alemanya.

L'operativitat del centre la portarà la companyia Naeko Logistics, que tindrà com a gran client la multinacional alemanya.

La nau serà justament al costat d'una de les entrades de mercaderies del Port de Barcelona, al Polígon El Pratenc, la part de la Zona Franca que pertany al municipi del Prat.
 

 

La presència d'aquesta cadena de supermercats és cada vegada més gran al territori, no només amb botigues (avui n'ha inaugurat una a l'emblemàtic restaurant Tres Molinos), sinó també amb oficines on centralitza la seva activitat digital i d'e-commerce, com el centre que té a l'edifici Bergara de Plaça Catalunya; o la seu espanyola a Montcada i Reixac i l'adquisició el 2017 d'una parcel·la de 120.000 metres quadrats a Martorell per construir-hi una gran plataforma logística de 65.000 metres quadrats.

 

 

Decathlon, el segon centre logístic més gran de Catalunya

La multinacional francesa Decathlon aposta encara més fort i, segons ha pogut saber TV3 de fonts del sector immobiliari, llogarà una nau logística de 96.000 metres quadrats als terrenys de l'antiga fàbrica Seat.

Serà el segon centre logístic més gran de Catalunya després del d'Amazon al Prat i centralitzarà part de la seva activitat logística al sud d'Europa.

De fet, Decathlon ja té una nau de més de 50.000 metres quadrats a la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), però tota aquesta activitat la traslladarà a aquest nou centre en un termini de tres anys.

Consultada en els darrers dies, l'empresa diu que no parla de possibles operacions fins que no estiguin en marxa.

Fonts del sector apunten que l'espai que deixi Decathlon a aquesta nau el podria cobrir el grup francès Adeo (Leroy Merlin, Bricomart, Aki), que també estava buscant un emplaçament a Barcelona per establir-hi el seu centre logístic per al sud d'Europa.

I és que, tot i que no formen part del mateix conglomerat, Decathlon i el grup Adeo tenen un mateix accionista principal, la família Mulliez, que a través del grup Association Familiale Mulliez (AFM) controla el 51% de Decathlon i el 85% d'Adeo, a més de participacions significatives, com el 84% que té al grup Auchan (Alcampo).

La presència de Decathlon al territori també és significativa ja que fa pocs anys que la multinacional va centralitzar tota la seva activitat logística en un centre nou de Sant Esteve Sesrovires, traslladant-hi treballadors i operativitat de l'anterior que tenia a Vilafranca.

A més, té moltes botigues, com una de les més grans de Catalunya a Mollet del Vallès.
 

 

Barcelona, sense espai logístic

L'auge de l'e-commerce i la distribució han fet que el sector logístic hagi esclatat a Catalunya i, sobretot, a Barcelona.

L'arribada d'Amazon amb diversos centres, com el del Prat, amb més de 200.000 metres quadrats, o el que va avançar TV3 a Barberà del Vallès, amb uns 80.000 metres quadrats, han fet d'efecte crida a companyies de paqueteria.

Multinacionals com UPS, FedEx o DHL han creat a Barcelona un ecosistema important per al comerç electrònic. Això també ha fet que companyies tradicionals, com Mercadona, també es posin les piles en e-commerce amb nous centres logístics d'entrega ràpida.
 

 

Però tota aquesta expansió també té un efecte contraproduent. El fre de la crisi va fer que es deixessin de generar espais logístics on construir naus adients per a la nova demanda, i això ha creat unes tensions al mercat immobiliari industrial que han fet apujar-ne els preus.

Un dels efectes d'aquesta falta d'espai és que, ara, els propietaris i inversors estan construint projectes de naus logístiques a risc, sense cap llogater emparaulat, ja que preveuen que, quan les tinguin llestes -o abans fins i tot-, se les trauran de les mans.

La prova és que la companyia que opera la ZAL, Cilsa, ha invertit més de 150 milions per desenvolupar nous projectes i per construir 271.000 metres quadrats en uns terrenys de més de 445.000. Així, la companyia participada pel Port de Barcelona i Cilsa tindrà 740.000 metres quadrats.

L'any 2018 va ser rècord, amb un 41% més de contractació que l'any anterior, amb més de 656.000 metres quadrats a Catalunya, segons dades de CBRE, que també apunten que el 2019 serà encara millor.  

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut