L'FNAC ven mòbils de 700 euros a 120 per un error tipogràfic i n'ha d'assumir el cost
Una sentència dona la raó als clients que van comprar mòbils molt per sota del preu de mercat aprofitant una errada a la web
L'FNAC ven mòbils de 700 euros a 120 per un error tipogràfic i n'ha d'assumir el cost
L'FNAC, obligada a vendre mòbils de 700 euros a 120 per un "error tipogràfic"
Mòbils de la sèrie P30 de Huawei
Madrid

L'FNAC ven mòbils de 700 euros a 120 per un error tipogràfic i n'ha d'assumir el cost

Una sentència dona la raó als clients que van comprar mòbils molt per sota del preu de mercat aprofitant una errada a la web

RedaccióActualitzat
TEMA:
Consum

L'FNAC ha perdut la pugna judicial pels mòbils de gairebé 700 euros que, per error, va posar a la venda a només 120.

Els fets es remunten a l'octubre de fa dos anys, quan, per un "error tipogràfic" a la web, la cadena va ofertar mòbils molt per sota del seu preu de mercat.

Eren terminals Huawei P30 que costaven 699,90 euros i que la multinacional va posar a la venda a 124,90 per als socis i a 139,90 per al públic general.

Gairebé 13.000 clients van fer una comanda online d'aquests telèfons, que després l'FNAC va cancel·lar. Després d'una primera confirmació de compra, l'empresa va cancel·lar la comanda al·legant un error en la indicació del preu de venda.

Alguns consumidors no hi van estar d'acord i van reclamar a l'establiment la comanda al preu ofert a la pàgina web. Com que no ho van aconseguir, van demanar un arbitratge de consum.

 

L'FNAC, obligada a vendre mòbils de 700 euros a 120 per un 'error tipogràfic'
Entrada de la botiga de l'FNAC a Castelló (Europa Press)

 

En aquest procés, l'FNAC va argumentar que era una "errada tipogràfica", que s'havia comunicat ràpidament un cop es van assabentar de l'error i van cancel·lar les comandes i tornar els diners. L'empresa va al·legar que la diferència de preu era tan desproporcionada que qualsevol consumidor mitjà es podia adonar de l'error.

Preval el laude de la Junta Arbitral de Consum

La Junta Arbitral de Consum espanyola va donar la raó als clients. L'FNAC els havia de donar el mòbil al preu d'oferta i, davant la falta d'estoc, un de similar o superior, sense cap increment de cost. En canvi, altres jutjats i organismes arbitrals van dictaminar a favor de l'empresa, que va portar el cas al Tribunal Superior de Justícia de Madrid, al·legant falta d'imparcialitat i independència.

Ara, aquest tribunal ha confirmat el laude de la Junta Arbitral amb l'argument que no hi ha motius per anul·lar-lo perquè no es dona cap de les causes establertes legalment. En la causa, la Unió de Consumidors valenciana va defensar que l'FNAC havia de complir l'oferta de la web, encara que el preu fos un error.

La sentència no admet recurs i obliga l'FNAC a pagar les costes processals.

ARXIVAT A:
ConsumJudicial
Anar al contingut