La Marató 2015

L'escola Ramar 2 guanya la 17a edició del concurs Pinta La Marató

El cartell creat per la classe de 2n de Batxillerat B de l'Escola Ramar 2 de Sabadell ha estat escollit guanyador del Pinta La Marató 2015. La 17a edició del concurs ha permès als joves plasmar artísticament els conceptes sobre diabetis i obesitat que han après durant les conferències divulgatives.

Actualitzat

Els joves guanyadors han sabut reflectir l'essència de La Marató d'aquest any a través de quatre persones dibuixades amb guix sobre un fons fosc. Sota les figures han traçat les seves quatre ombres, una de molt més gran, que destaca per sobre de les altres. Aquestes ombres representen el desconeixement de les malalties, en concordança amb l'eslògan "1 de cada 4 tenim diabetis o obesitat i la meitat no ho sabem".

Es tracta d'una proposta "molt pensada, de perspectives ben buscades i amb un traç tipogràfic molt maco", segons ha explicat Roser Capdevila, membre del jurat de la 17a edició del concurs, reunit avui. Joan Pere Viladecans, que també ha format part del jurat, destaca que "s'ha trobat un concepte molt bo que il·lustra a la perfecció l'eslògan de La Marató" i, a més, remarca el fet de fer servir el guix i la pissarra en l'elaboració, "elements bàsics d'una escola".
 


Escola Ramar 2 de Sabadell. 2n de Batxillerat B
 


IES Montsacopa. 4tESO Optativa 34. Olot 

 


Mare de Déu del Carme de Terrassa. 3r d'ESO A. Terrassa 

Els cartells dels alumnes de 4t d'ESO de l'IES Montsacopa d'Olot i de 3r d'ESO A del Mare de Déu del Carme de Terrassa han estat els finalistes d'aquesta edició. El jurat s'ha deixat atrapar pels fils de llana i l'originalitat del primer, mentre que, del segon, han valorat la similitud amb l'estil del pintor cubista Fernand Léger. 

Han format part del jurat del Pinta La Marató, els artistes Pepa Poch, Pilarín Bayés, Joan Pere Viladecans i Roser Capdevila; el director creatiu de Màrqueting de TV3, Carles Checa; Marc Viñas, subdirector general de Cooperació Social i Voluntariat del Departament de Benestar Social i Família; Carme Luque, directora del programa, i Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3.

El nivell general de les propostes presentades ha estat molt alt i reflecteixen "uns resultats molt treballats i un alt nivell de conscienciació per part dels joves" segons ha valorat l'artista Pepa Poch. Aquest any hi han participat 179 centres educatius, amb un total de 385 cartells presentats i s'ha convertit en l'edició més participativa de la història del concurs.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut