L'escola de Font de la Pólvora es converteix en un aparador d'artistes per fomentar la creativitat dels alumnes

ACN Girona.-L'escola de Font de la Pólvora s'ha convertit aquesta setmana en un escenari per on desfilaran artistes de diverses disciplines i els alumnes es converteixen en espectadors actius. L'objectiu és fomentar la creativitat dels infants i també contribuir a la renovació pedagògica per part dels mestres. El centre de Font de la Pólvora s'ha concentrat en mostrar als alumnes quatre maneres diferents de veure la llum. D'aquesta manera, els nens han assistit a un taller d'ombres xines o un altre de com pintar a través d'un projector interactiu. El projecte s'emmarca en les escoles tàndem que organitza des de fa deu anys la Fundació Catalunya la Pedrera amb la col·laboració de la Fundació Ciutat Invisible.

A través de les disciplines artístiques els alumnes de l'escola de la Font de la Pólvora de Girona estant aprenent aquesta setmana a millorar les seves capacitats artístiques i també aprendre nous coneixements. Es tracta del projecte 'Llum' que s'inclou en les Escoles Tàndem de les fundacions Catalunya la Pedrera i la Ciutat Invisible.Aquest projecte consisteix en acostar diversos artistes durant quatre dies de classe perquè facin tallers i activitats amb els alumnes. D'aquesta manera, s'intenta despertar la motivació per aprendre coses noves dels infants. La setmana que ve es faran els projectes, en què alumnes i professors tractaran de forma més específica alguns dels conceptes que han descobert sobre la llum de la mà dels artistes.Aquesta setmana els alumnes han pogut fer un taller d'ombres xineses o també veure un planetari per entendre la llum que desprenen els astres. A més, una de les activitats creatives que més ha agradat als nens és la pintura interactiva de la mà de Xavier Bové. Es tracta d'una activitat en què hi ha un projector que detecta el moviment i el transforma en traços d'un pinzell virtual. El creador visual posa música als alumnes i aquests quan ballen van tenyint la tela virtual de colors.Bové s'ha mostrat satisfet de l'actitud dels alumnes, ja que ha afirmat que transmetien "il·lusió" en els seus ulls quan veuen "com amb la mà a l'aire hi ha uns pinzells que pinten la tela". Pel creador a través d'aquestes activitats de pintura i música es pot potenciar "la capacitat d'expressió". Bové ha remarcat la especial importància de fer-ho en casos més "complexes" com els alumnes de l'escola de Font de la Pólvora, ja que les disciplines artístiques poden "obrir les portes a nous futurs".La directora de l'escola, Pilar Marco, també ha defensat els avantatges que comporta introduir les disciplines artístiques a les aules. Marco creu que aquest projecte permet "fer activitats originals, motivadores i engrescadores" que despertin l'interès dels infants a l'hora d'aprendre coses noves.La directora, a més, ha recordat que són nens que "porten molt a dins el cantar i el ballar", per això intenten potenciar les disciplines escèniques per millorar l'aprenentatge. Millorar la metodologia pedagògicaPer altra banda, el projecte 'Llum' també preveu mostrar als professors "noves maneres" d'interaccionar amb els alumnes. Aquest és un dels objectius del projecte Escoles Tàndem que organitza la Fundació Catalunya la Pedrera. La responsable del projecte, Èlia Ferrer, ha apuntat que més enllà de les activitats que s'organitzen amb artistes, també hi ha una formació amb els docents per trobar noves vies i mètodes pedagògics a l'hora de motivar els infants.El projecte d'Escoles Tàndem ja fa deu cursos escolars que funciona i des del 2018-2019 que treballen amb les escoles que hi ha al sector Est de Girona (Font de la Pólvora, Vila-roja i Sagrada Família).Ferrer ha recordat que la idea d'aquest projecte educatiu és el "llarg termini" i per això busquen com fer que els professors aprenguin de les experiències artístiques per proposar activitats originals i motivadores quan el programa s'acabi.

Anar al contingut