Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Les vendes del comerç es desinflen aquest estiu amb un 20% menys de clients

El trànsit de clients a les botigues ha caigut notablement sobretot a la ciutat de Barcelona, que depèn més del turisme estranger

TEMA:
Comerç

Els comerciants fan un balanç més aviat pessimista de les vendes durant aquesta temporada d'estiu. Les rebaixes no han funcionat com s'esperava i calculen que el trànsit de clients a les botigues ha caigut un 20% respecte a l'estiu de l'any passat.

Els que més estan patint són els botiguers de les zones que depenen més del turisme estranger, mentre que els comerciants que viuen del turisme local i de segona residència podran salvar la temporada.

El Juan Reina va obrir una òptica a Sitges al juny, just al començament de la temporada de vacances. Està prou satisfet de com li va, gràcies, bàsicament, al turisme local, a qui veu disposat a gastar.

En canvi, els estrangers no han començat a arribar fins entrat l'agost i s'hi miren més: "Sí que veig una mica de reticència, de gastar poquet o a poc a poc, s'ho miren molt... No sé si és el tipus de client que venia altres anys i que venia amb por, o que ha canviat totalment el turisme."

Des de RetailCat, una entitat que representa bona part del comerç català, veuen amb preocupació l'evolució del consum. El seu president, Joan Carles Calbet, afirma: "L'estiu està sent fluix, començant perquè les rebaixes ja van començar al mes de juliol i van ser fluixes, van ser per sota del que ens pensàvem. Fins i tot els diumenges d'obertura dels comerços que hi ha hagut han sigut molt fluixos, la veritat. Diria que el balanç està per sota del que esperàvem i que estem per sota dels nivells pre-Covid."

Tot i això, les sensacions canvien molt d'un botiguer a un altre. La Isabel Vilalta, la propietària de Flanes y Fresones, una botiga de llenceria i banyadors de Sitges, està contenta amb l'evolució del negoci aquesta temporada.

Amb tot, reconeix que el seu públic ha canviat respecte a altres anys: "Teníem molt turisme, però ara hem guanyat molta clientela local. Jo noto que la gent està molt agraïda que continuïn les botigues i noto una actitud molt positiva del client. Personalment, noto molt client local que potser abans no venia, o no venia tant, i ara sí que ve."

Isabel Vilalta, propietària de la botiga Flanes y Fresones (CCMA)

De l'explosió de consum a la cinquena onada de Covid

El president de RetailCat  apunta que l'estiu passat, quan es van obrir els confinaments, hi va haver una explosió de consum que aquest any no s'ha vist. A més, l'increment dels preus de l'energia i la cinquena onada de la pandèmia tampoc animen gaire.

Joan Carles Calbet assenyala: "El descens del trànsit de gent a les botigues ve a ser aproximadament del 20% respecte al que teníem l'any passat. Per tant, és una baixada considerable. A les zones de costa, o zones on hi ha un turisme local i hi ha segones residències, com pot ser la Costa Daurada, la Costa Brava o la Cerdanya, doncs ha anat millor o ho han aguantat millor que les zones que depenen molt del turisme internacional, com pot ser Barcelona capital, que, evidentment, aquí la caiguda és més important."

Ara, l'esperança dels botiguers és que a mesura que vagin augmentant les vacunacions, millori també la confiança dels compradors i puguin tenir, almenys, una bona campanya de Nadal, tradicionalment la més forta de l'any.

ARXIVAT A:
Comerç Turisme

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut