Les recomanacions d'Aena per evitar col·lapses amb la vaga a l'aeroport del Prat

A partir d'aquest divendres, el personal de seguretat comença una vaga indefinida per reclamar millores laborals

Actualitzat

Davant la convocatòria de vaga indefinida dels vigilants de seguretat a l'aeroport del Prat a partir d'aquest divendres, Aena fa tot un seguit de recomanacions als usuaris. La principal és que mirin d'arribar a l'aeroport amb 3 o 4 hores d'antelació.

Per això aconsella que si s'ha de facturar l'equipatge o no es disposa de la targeta d'embarcament, abans d'anar a l'aeroport es demani a l'aerolínia amb quanta antelació obre els taulells.

"Usualment els taulells de facturació s'obren entre 3 i 4 hores abans de l'hora de sortida del vol. Assegureu-vos de l'horari a través de la vostra aerolínia per tal d'evitar esperes innecessàries."


Un cop a l'aeroport, Aena recorda que als aparcaments que s'han reservat amb antelació s'hi pot arribar fins a dues hores abans amb la mateixa tarifa. I, si s'excedeix l'horari, l'usuari s'haurà d'adreçar a la caixa central per gestionar-ho.

També recomana que un cop es disposi de la targeta d'embarcament o si només es viatja amb l'equipatge de mà i ja es disposa de la targeta, el passatgers s'adrecin al control de seguretat amb antelació.


Recomanacions semblants també les fa l'Agència Catalana de Consum, que recorda que els que perdin el vol per culpa de les cues poden reclamar, no a les companyies, però sí a Foment i a Aena com a màxims responsables.

Per facilitar les possibles recomanacions ha posat a disposició dels usuaris un enllaç a la pàgina web on poden omplir el formulari de reclamació.

 

Cal guardar tots els justificants

Davant els possibles perjudicis que pugui provocar la vaga indefinida dels vigilants de seguretat de l'Aeroport de Barcelona cal guardar justificants i factures per reclamar a Aena o al Ministeri de Foment.

El subdirector general d'Atenció al Consumidor de l'Agència Catalana del Consum, ha recordat que no seran responsabilitat de les companyies aèries perquè es tracta d'un funcionament anormal d'un servei públic de titularitat estatal.

En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", Josep Maria Recasens ha explicat que és molt important presentar a la demanda tots els justificants que acreditin les pèrdues que els ha comportat aquesta situació:

"En el cas que rebin qualsevol mena de perjudici en els seus interessos econòmics com a conseqüència de perdre un vol, de perdre el vol i el circuit que havien contractat, del que sigui... doncs tot allò que puguin acreditar pot ser objecte d'una reclamació de responsabilitat patrimonial davant del Ministeri de Foment i d'una reclamació via ordinària per Aena."

 

Per vehicular aquestes demandes es pot anar al web de l'Agència consum.gencat.cat o bé fer servir l'app Info Consum.

ARXIVAT A:
AeroportsMobilitatPrecarietat laboral
Anar al contingut