Les novetats de la ITV: criteris més estrictes i multes de 200 a 500 euros
La normativa que ha entrat en vigor aquest 1 de juny s'adapta a les noves tecnologies i al Brexit
Les novetats de la ITV: criteris més estrictes i multes de 200 a 500 euros
Primer pla d'un treballador de l'estació ITV d'Amposta posant l'enganxina a un cotxe que ha passat la revisió. Imatge del 20 de …
Un treballador de la ITV posa l'enganxina un cop passada la revisió (ACN/Jordi Marsal)

Les novetats de la ITV: criteris més estrictes i multes de 200 a 500 euros

La normativa que ha entrat en vigor aquest 1 de juny s'adapta a les noves tecnologies i al Brexit

Actualitzat
TEMA:
Seguretat

Portar els retrovisors caiguts o el llum encès d'avís del sistema de frens ABS seran considerades faltes greus -i no lleus com fins ara- segons la nova normativa de la Inspecció Tècnica de Vehicles, ITV, que aquest 1 de juny ha entrat en vigor. La prova és a partir d'ara més estricta i s'adapta al Brexit.

 

Incompliments i multes

Per exemple, si no se supera la ITV per defectes greus del vehicle, aquest no podrà circular, ni tan sols per anar al taller. Només se'l podrà traslladar amb grua. Si s'enxampa el conductor infringint la norma, se'l sancionarà amb 500 euros.

En cas de tenir la ITV caducada, es rebrà una sanció de 200 euros, encara que el cotxe estigui aparcat, ja que només el podem fer circular per anar al centre d'inspecció o al taller.

També suposa una multa de 200 euros enxampar circulant un vehicle que té pendent reparar algunes deficiències marcades per la revisió.

No portar el sistema de frens ABS en condicions o portar els retrovisors caiguts es considerarà una falta greu, i no lleu com fins ara, i per tant no s'aconseguirà el certificat si no es repara. Ho ha explicat Ferran Ramos, director de l'estació APPLUS Puigmadrona, a Catalunya Ràdio.

"L'avís d'ABS, del testimoni de frens ABS, que fins ara als vehicles habituals que estem fent servir tots no es podia qualificar de defecte greu, a partir d'ara si aquest testimoni està encès serà un defecte greu, cosa que vol dir que el vehicle s'ha de reparar i tornar a venir a la ITV reparat abans de poder circular lliurement."

Per fer les reparacions oportunes l'usuari té dos mesos de marge.

Una novetat positiva per als despitats que en el moment de la inspecció s'hagin deixat el permís de circulació a casa: ara els tècnics podran consultar les dades telemàticament.

Atenció al públic en una estació d'ITV (CCMA)

La reglamentació ha adaptat els processos de revisió a les noves tecnologies, i en relació al Brexit, a partir d'ara, la novetat és que els vehicles procedents del Regne Unit que es vulguin matricular aquí es consideraran provinents de països tercers i per tant hauran de fer tots els tràmits d'importació pertinents.

ARXIVAT A:
Mobilitat Trànsit Seguretat Brexit
Anar al contingut