Les noves motos espiell dels Mossos: motoristes de paisà per caçar infractors

Les patrulles de trànsit s'han reforçat amb dos agents que circulen en motos no logotipades i alerten altres companys quan detecten una infracció

Virgínia Arqué NuenoActualitzat

Els Mossos d'Esquadra han reforçat les patrulles de trànsit amb dues motos espiell no logotipades.

Des d'aquesta setmana, dos agents de paisà circulen en moto per les carreteres catalanes per detectar infraccions, especialment de motoristes. 

Patrullen alhora, però un en cada sentit, en un radi de 20 quilòmetres al voltant d'un punt de control estàtic, a l'inici o al final d'aquest tram. 

Van de negre de dalt a baix --segons les imatges facilitades per Trànsit-- i a través del casc amb micròfon alerten per ràdio altres agents, que intercepten els infractors més endavant per multar-los.

El dispositiu s'ha estrenat aquest divendres en un punt de Lloret de Mar, a la Selva, i en la primera hora de funcionament s'han multat un total d'onze motoristes --per infraccions diverses com avançar per l'esquerra o en línia continua o per portar la ITV caducada-- i dos cotxes --per mirar el mòbil mentre estaven en circulació--.

La majoria de les sancions imposades han rondat els 200 euros i han suposat la retirada de tres punts del carnet de conduir.

Una de les dues motos espiell incorporades a les patrulles de trànsit (ACN/Ariadna Reche)

L'objectiu de la campanya és evitar les infraccions més habituals entre els motoristes, com els canvis de carril bruscos o avançaments imprudents, però també les conductes de la resta de conductors que puguin suposar un risc per a aquest col·lectiu.

Per això els controls es fan en carreteres amb alta sinistralitat o en les quals s'ha detectat moltes infraccions, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.

 

Un de cada quatre morts

Un de cada quatre morts en accidents de trànsit són motoristes. La meitat de víctimes es concentren els caps de setmana o festius i la gran majoria d'accidents s'han produït d'abril a juliol, en el mesos de bon temps.

En el que va d'any, han mort 21 motoristes a les carreteres catalanes, 139 han resultat ferits greus i 991 han patit ferides lleus. 

En gairebé la meitat dels casos, els motoristes s'han accidentat sense la intervenció d'un altre vehicle. 

Els canvis de carril sense senyalitzar, les maniobres perilloses sobtades, la falta de respecte per la senyalització o l'ús del telèfon mòbil són les principals infraccions que amenacen els motoristes a les carreteres.

Un mosso a Lloret de Mar comunicant-se amb una moto espiell (ACN/Ariadna Reche)

Vigilància discreta

Amb les motos no logotipades, els agents poden dur a terme una vigilància discreta tan dinàmica com des de punts fixos, amb bona visibilitat i en llocs estratègics.

Segons el cap de l'àrea regional de trànsit de Girona, Joan Costa, la posició "dominant" --en alçada-- de l'agent que circula en una moto "camuflada" permet detectar tota mena d'infraccions que no s'observen tan bé des d'un cotxe policial.

Aquest tipus de patrulles compten amb el suport d'agents uniformats, que són els encarregats d'interceptar els conductors infractors al peu de la carretera, aturar-los i notificar-los les denúncies.  

Actualment, cada àrea regional disposa de vuit vehicles de quatre rodes no logotipats que es reforçaran a poc a poc amb aquestes motos. Ara n'hi ha dos, però s'espera incorporar-ne quatre més "a curt termini".

 

ARXIVAT A:
TrànsitMossos d'Esquadra
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut