Les notes de secundària canviaran al juny: sense números i per assoliments

Desapareixen les puntuacions de l'1 al 10 i l'avaluació es farà per assoliment de competències
Les notes de secundària canviaran al juny: sense números i per assoliments

Les notes de secundària canviaran al juny: sense números i per assoliments

Desapareixen les puntuacions de l'1 al 10 i l'avaluació es farà per assoliment de competències
Actualitzat
TEMA:
Educació
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Els estudiants de secundària obligatòria ja han acabat els exàmens i la setmana que ve ja rebran els butlletins amb les notes. En molts casos ja es trobaran que el sistema d'avaluació ha abandonat les qualificacions numèriques per qualificacions per competències.

Els alumnes s'hauran d'acostumar a una nova nomenclatura amb les sigles AE, AN, AS o NA. Un sistema que ja es fa servir a l'educació primària des de fa dos anys.

 

A partir d'ara, els alumnes que treguin entre un 9 i un 10, una qualificació d'excel·lent de tota la vida, veuran com en el butlletí els apareix AE, que vol dir que l'alumna ha fet un "assoliment excel·lent" de la matèria.

Una nota entre un 7 i un 8, tradicionalment un notable, serà un AN, "assoliment notable".

I atenció, perquè desapareix la diferència entre el bé i el suficient. S'unifiquen en AS, "assoliment satisfactori", totes les notes entre el 5 i el 6.

I per sota del cinc, sense distincions, l'insuficient es dirà "no assoliment".

Aquest nou sistema d'avaluació l'hauran de seguir obligatòriament tots els instituts a partir del mes de juny. De fet, els números no desapareixen del tot; a cada nivell d'assoliment se li dona un valor de l'1 al 4, per poder fer la mitjana en cas que l'alumne se'n vagi a estudiar fora de Catalunya, o a l'hora de fer el pas cap a FP o batxillerat.

 

Alumnes, professors i famílies es comencen a habituar a aquest canvi... però no convenç a tothom.

Per alguns és més fàcil avaluar la competència d'un alumne en una determinada matèria segons els seus assoliments abans d'avaluar-la amb números. També defensen que el nou sistema permet acostar-se i veure com progressa cada alumne com a persona, sense homogeneïtzar, que és el que feia una nota numeral.

Altres consideren que si es perden les notes numèriques, dos alumnes que tinguin fins a dos punts de diferència en un examen tindran la mateixa nota final i es pot perdre informació de l'avaluació real de l'alumne.

Pel Departament d'Educació, es passa a avaluar qualitativament, d'acord amb el nou currículum, centrat en les competències de l'alumnat. Es valora la capacitat de l'alumne per resoldre situacions reals a partir del que s'ha après a l'aula.

Tot i que els docents estan rebent formació de com s'ha d'aplicar el nou sistema, alguns consideren que és insuficient. El Sindicat de Professors de Secundària creu que aquest sistema suposa un pas enrere i provoca desconcert entre el professorat.

 

ARXIVAT A:
Educació

VÍDEOS RELACIONATS