Les escoles i els instituts hauran de tenir un pla contra el "bullying" en 3 anys

Tots els centres educatius de Catalunya hauran de tenir un pla de convivència per prevenir el "bullying" amb mesures concretes per a la resolució de conflictes a l'aula i al pati
Les escoles i els instituts hauran de tenir un pla contra el "bullying" en 3 anys

Les escoles i els instituts hauran de tenir un pla contra el "bullying" en 3 anys

Tots els centres educatius de Catalunya hauran de tenir un pla de convivència per prevenir el "bullying" amb mesures concretes per a la resolució de conflictes a l'aula i al pati
A. Fàbregas/I. MonterdeActualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/AturarSilenciarPujar el volumDisminuir el volumInstruccions per interactuar amb el player
imatge

Tots els centres escolars hauran de tenir un pla de convivència per prevenir i donar resposta als possibles casos de "bullying".

Fomentar la mediació i el diàleg davant de qualsevol conflicte. Sota aquesta premissa, escoles i instituts hauran de dissenyar, abans de tres anys, un projecte de convivència, tenint en compte les seves característiques.

Faran la seva pròpia diagnosi amb el suport d'un programa informàtic que els ajudarà a definir els seus punts forts i dèbils, i els donarà orientacions per elaborar el projecte. Tenen el suport en formació i assessorament dels serveis territorials. 1.700 centres a Catalunya ja han començat a dissenyar-lo amb aquest sistema.

Mesures per resoldre conflictes

El pla haurà de recollir les mesures de convivència i els mecanismes per resoldre els conflictes, i s'inclourà en el projecte educatiu de cada centre. Haurà de tenir en compte tres àmbits d'actuació: l'escola, l'aula i l'entorn. Cada centre tindrà una comissió de convivència que col·laborarà amb la direcció per l'aplicació del pla.

Lolita Bosch publica un llibre per explicar la seva experiència com a víctima de bulliyng

Una iniciativa aplaudida des de les entitats que treballen contra l'assetjament escolar.S'ha de treballar a tres bandes: assetjador, víctima i espectadors, tal com recorda Ferran Barri, president de SOS Bullying:

"Hem de treballar, per tant, la base de les emocions, dels sentiments i de les habilitats socials de les persones assetjadores, i això forma part del que seria la reeducació de conducta dels assetjadors. Això seria el que ens hauria agradat trobar també reflectit en aquest decret."

A Catalunya, ja hi ha centres que tenen programes propis per fer front al "bullying" i sobretot per prevenir-lo. Un dels més estesos és el TEI, o Tutoria entre Iguals, que dona eines als alumnes per prevenir, detectar i resoldre conflictes sense la mediació d'un adult. També hi ha el telèfon Infància Respon.

Fa temps que entitats i famílies reclamaven fer front comú contra el "bullying" als centres escolars.

VÍDEOS RELACIONATS