Les dràstiques mesures de trànsit fan baixar un 20% les morts per accident a França

El govern francès ha demostrat que actuar amb severitat contra els accidents de trànsit dóna resultats. I és que els morts a la carretera han baixat un 21% en l'últim any, la baixada més espectacular de les últimes tres dècades. Més gendarmes, més radars i una política de tolerància zero han aconseguit, finalment, conscienciar els conductors. La batalla contra els accidents, però, encara no està guanyada, ja que la mortalitat ha augmentat entre els usuaris de ciclomotors. Per això, el govern francès vol centrar ara els esforços en els joves de 15 a 24 anys, que representen un quart de les víctimes.
França

Les dràstiques mesures de trànsit fan baixar un 20% les morts per accident a França

El govern francès ha demostrat que actuar amb severitat contra els accidents de trànsit dóna resultats. I és que els morts a la carretera han baixat un 21% en l'últim any, la baixada més espectacular de les últimes tres dècades. Més gendarmes, més radars i una política de tolerància zero han aconseguit, finalment, conscienciar els conductors. La batalla contra els accidents, però, encara no està guanyada, ja que la mortalitat ha augmentat entre els usuaris de ciclomotors. Per això, el govern francès vol centrar ara els esforços en els joves de 15 a 24 anys, que representen un quart de les víctimes.
Actualitzat
La mobilització general contra els accidents de trànsit dóna els seus fruits. Aquesta és la conclusió del govern francès davant les xifres de mortalitat de l'any 2003, la baixada més espectacular de les últimes tres dècades. En trenta anys, el nombre de vehicles a França s'ha multiplicat per tres, però els morts a la carretera s'han dividit per tres i han passat de superar els 16.000, l'any 1972, a quedar-se per sota la línia dels 6.000, l'any 2003. Mitja dotzena de ministeris s'han mobilitzat de ple per combatre la sinistralitat al volant. L'executiu de Jean-Pierre Raffarin, que s'ha reunit per fer balanç, ha pogut reduir la mortalitat gairebé un 26% en els últims dos anys. En acabar, el primer ministre francès ha dit: "En el fons hem pogut provocar un canvi de comportament. És a dir, d'actitud, una presa de consciència i de responsabilitat." Per la seva banda, Christian Gerodeau, de la Federació Francesa de Clubs d'Automòbils, ha assegurat: "Tècnicament, els nostres cotxes són millors, les carreteres són millors i, sobretot, els conductors són millors. El que ha passat és que hi ha hagut una conscienciació i una necessitat de seguretat que no existia abans." Els gendarmes apliquen una política de tolerància zero Els conductors han reaccionat a la forta vigilància i les sancions. Els gendarmes apliquen una política de tolerància zero, s'apliquen dures penes als infractors i s'han estès els controls d'alcoholèmia. Amb els radars automàtics, la velocitat mitjana a les carreteres s'ha reduït un 10%. La batalla, però, encara no està guanyada, la mortalitat ha augmentat entre els usuaris de ciclomotors i el govern francès vol centrar els esforços del 2004 en els joves de 15 a 24 anys, que representen un quart de les víctimes.

NOTÍCIES RELACIONADES