Una treballadora de la cadena Burger King (Europa Press/Jesús Hellín)

"Les dones pertanyen a la cuina", la campanya pel 8M que Burger King ha hagut d'esborrar

La cadena d'hamburgueses ho retira i demana disculpes després dels atacs i la indignació a la xarxa

Actualitzat
TEMA:
Masclisme

Una campanya per promocionar beques de cuina per a dones de la cadena Burger King es gira en contra de la marca. Un tuit  i un anunci a tota pàgina al New York Times amb la frase "les dones pertanyen a la cuina", publicat precisament aquest dilluns 8 de març, Dia Internacional de les Dones, ha desfermat la indignació.

La cadena d'hamburgueses es va afanyar a seguir el fil de Twitter per explicar la intenció que amagava aquesta contundent frase: promoure l'equitat entre el lideratge de la cuina i un programa de beques per a dones.

"Tenim la missió de canviar la ràtio de gènere a la indústria de la restauració mitjançant la capacitació de les dones empleades amb l'oportunitat de seguir una carrera culinària."

Però tot i les explicacions, finalment Burger King ha decidit retirar el tuit i demanar disculpes per no haver sabut comunicar bé el seu missatge.

"Us escoltem. Ens hem equivocat amb el nostre tuit inicial i ho sentim. El nostre objectiu era cridar l'atenció sobre el fet que només el 20% dels cuiners professionals de les cuines del Regne Unit són dones i ajudar a canviar-ho atorgant beques culinàries. La pròxima vegada ho farem millor."

 

Alguns destaquen que la campanya ha aconseguit un dels objectius, cridar l'atenció, però les reaccions a Twitter van ser immediates i molt dures.

"Burguer King pertany al passat", "Burger King està definitivament acabat"  o "No tornaré a menjar mai més en el vostre establiment".

 

 

 

Una altra piulada considera que tot i les justificacions de la cadena queda demostrat que la campanya era masclista:

"Heu faltat al respecte a totes les dones, heu de disculpar-vos pel vostre tuit maldestre que discrimina per gènere. La vostra opinió va contra les dones, això demostra que anava contra les dones, és molt vergonyós."

 

En la mateixa línia s'expressen més tuitaires:

"Tothom (mitjans de comunicació) parla sobre el tuit #BurgerKinguk relacionat amb les dones de la cuina d'avui. I des de la perspectiva del màrqueting ha funcionat."

"El contingut d'avui de #burgerkinguk alimenta una narració persistent de sexisme i misogínia. El sexisme és sexisme."

 

A Burger King els ha sortit el tret per la culata, i ara intenten remuntar la confiança dels seus clients incidint en els seus compromisos socials, de sostenibilitat i menjar saludable.

 

Un intent que tampoc ha servit per calmar els ànims a la xarxa: "Ah, sí, hamburgueses amb un costat del sexisme. Molt deliciós!" o "Al final, realment no importa quina fos la seva intenció. Utilitzeu anuncis misògins per cridar l'atenció que perpetuen els prejudicis estereotipats sobre el gènere. És inacceptable, profundament equivocat."

 

En un comunicat la cadena confia que el públic sabrà entendre la intenció de la campanya i que el programa, HER (Helping Equalize Restaurants) ha atorgat més de 3 milions de dòlars en beques a l'Amèrica del Nord.

ARXIVAT A:
Masclisme 8M Viral Xarxes socials
Anar al contingut