Nova comissió d'investigació del metro de València
Nova comissió d'investigació del metro de València
València

Les Corts valencianes torna a examinar l'accident del metro de València, 10 anys després

Comença a treballar la nova comissió d'investigació sobre l'accident del metro de València que l'any 2006 va causar 43 morts

RedaccióActualitzat

Nou anys i mig després de l'accident del metro de València en què van morir 43 persones i 47 van resultar ferides han començat les compareixences davant d'una nova comissió d'investigació La comissió durarà 6 mesos i en què compareixeran 70 persones.

Les compareixences continuaran dijous amb els càrrecs de Ferrocarrils de la Generalitat que hi havia durant l'accident.

Les víctimes del metro han considerat que s'estan fent els passos que cal per poder tancar el dol, que ja dura gairebé 10 anys, i esperen que donin la cara en aquesta comissió l'expresident de la Generalitat Francisco camps i l'exvicepresident del Consell Juan Cotino.

Una nova comissió

L'any 2006 ja hi va haver una comissió d'investigació per l'accident en què van passar 32 persones durant 4 dies. Els grups d'esquerres de les Corts, que van participar en l'anterior comissió, denuncien que la investigació que es va fer l'any 2006 va ser "vergonyosa" i que es va buscar l'"exculpació del Consell". El PP, per la seva banda, ha declarat que l'actuació va ser seriosa.

La presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro ha declarat que aquella comissió només tenia la finalitat de tapar les "vergonyes" del PP.

El portaveu de la comissió del PP l'any 2006, Serafín Castellano, ha assegurat que va actuar amb responsabilitat i que no es va vetar ningú.

També s'ha sabut que, per exemple, Andrés Perelló, que va ser conseller de Transport durant l'accident, va pensar a dimitir, però el president Francisco Camps no el va deixar.

Els portaveus dels tres grups que el 2006 eren a l'oposició, en una cambra on el PP tenia majoria absoluta, han destacat la impossibilitat de fer la seva feina en una comissió que va ser massa ràpida.

També han dit que es va adoctrinar els compareixents perquè repetissin "mantres", com per exemple que la línia 1 era segura.

El socialista Andrés Perelló ha indicat que els compareixents que van mentir haurien d'haver passat a disposició judicial per un delicte de falsedat testimonial i ha coincidit amb la resta a lamentar la falta d'assumpció de responsabilitats polítiques. Aquests diputats han destacat que no van disposar de la documentació necessària per investigar l'accident, com per exemple el llibre d'avaries, que va desaparèixer i que mostrava l'alta sinistralitat de la línia 1.

L'any 2013 ja es va demanar reobrir el cas però el jutge ho va rebutjar.

Anar al contingut