Tarifes aèries

Les companyies aèries apugen les tarifes fins a 12 euros per costejar l'alça del preu del cru

Els conductors de cotxes veuen com omplir el dipòsit és més car. Han notat l'increment del preu del petroli de la mateixa manera que els transportistes i els pagesos. A tots ells, s'hi han de sumar altres usuaris, els dels avions. Ara, viatjar amb avió també és més car perquè algunes companyies han apujat el preu del bitllet obligades també per l'alça del preu del querosè. Volen baixar els preus de cara a l'octubre, sempre, això sí, que el preu del petroli també s'hagi abaixat.

Actualitzat
Les companyies aèries, com els conductors d'automòbils, han notat a la butxaca la pujada del preu dels carburants. Omplir el dipòsit d'un Airbús 320, per exemple, costa 6.800 euros, més d'un milió cent mil pessetes. El combustible representa entre un 13 i un 18% de les despeses de transport aeri de passatgers. Per tant, és una dada fonamental a l'hora d'establir el preu dels bitllets. El preu del barril de petroli s'ha incrementat en els últims mesos. Durant aquest any ha passat de costar uns 30 dòlars als prop de 42 que val en l'actualitat, un augment que s'acosta al 30% i que ronda el quaranta si ens remuntem a mitjans de l'any passat. La majoria de les companyies aèries han apujat les tarifes entre 2 i 12 euros per compensar l'increment dels carburants, especialment les que tenen trajectes de llarg recorregut, on es consumeix més querosè. Ara esperen a l'octubre per saber si es podran abaixar els preus, en el cas que el petroli sigui més barat. Hi ha companyies, com la catalana Vueling, que han mantingut les tarifes. Comprar combustible amb preu tancat a mig termini o renunciar a guanys per atreure més clients de la competència justifica la congelació de tarifes. Vueling dubta que els que han apujat els preus els tornin a abaixar. Segons les companyies aèries, l'increment del preu del petroli els provocarà unes pèrdues d'uns 2.400 milions d'euros.
Anar al contingut